اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

سقوط بیتکوین تا ۲۱ هزار دلار!

تحلیل قیمت بیتکوین: سقوط بیتکوین تا ۲۱ هزار دلار

 

قیمت بیتکوین بر اساس سه شاخص فنی نزولی که در حال حاضر در حال رخ دادن است، می‌تواند سطوح پایین‌تری را در ماه‌های آینده تجربه کند.

قیمت بیتکوین همچنان در سطحی از رکود حرکت می‌کند که به یکی از آرام‌ترین دوره‌های تاریخ بازار ارزهای دیجیتالی تبدیل شده است. در همین حال، چندین شاخص فنی و فراکتال نشان می‌دهند که جفت ارز BTC/USD می‌تواند در ماه‌های آینده تا ۲۱۷۵۰ دلار کاهش یابد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به نزدیک‌ترین سطوح پشتیبانی بیندازیم تا مشخص کنیم قیمت بیت‌کوین چقدر می‌تواند پایین بیاید.

پیش‌بینی کانال نزولی برای بیتکوین ۲۳ هزار دلاری

بیتکوین از اواسط آگوست ۲۰۲۳ در محدوده معاملاتی افقی تثبیت شده که با ۲۶۶۷۰ دلار به عنوان سطح مقاومت و ۲۵۶۵۰ دلار به عنوان سطح حمایت تعریف شده است. به طور خلاصه، قیمت بیتکوین در واکنش به اخبار اساسی مانند برنامه‌های جدید ETF بیت‌کوین و ترس از ورشکستگی صرافی FTX از محدوده خارج شد.

چارت قیمت روزانه جفت ارز BTC/USD
چارت قیمت روزانه جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

 

اما به طور کلی، تریدرها قیمت بیتکوین را در محدوده ۲۵۶۵۰-۲۶۶۷۰ دلار نگه داشته‌اند. این محدوده که همچون یک «پرچم نزولی» به نظر می‌رسد، یک الگوی ادامه روند نزولی است که مشخصه آن یک کانال تثبیت است که پس از یک روند نزولی قوی شکل می‌گیرد.

به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، پرچم‌های نزولی پس از خارج شدن قیمت از محدوده خود به سمت روند کاهشی و به اندازه ارتفاع روند نزولی قبلی کاهش می‌یابند. اعمال کردن این پارامترها در تثبیت قیمت فعلی بیت کوین، تارگت پرچم نزولی آن را به حدود ۲۳ هزار دلار نزدیک می‌کند.

چارت قیمت روزانه BTC/USD بر اساس شکست پرچم نزولی
چارت قیمت روزانه BTC/USD بر اساس شکست پرچم نزولی – منبع: TradingView

به عبارت دیگر، قیمت بیتکوین تا پایان سال نزدیک به ۱۵ درصد نسبت به سطح قیمت فعلی کاهش می‌یابد.

شاخص پشتیبانی بازار نزولی بیتکوین

همانطور که در چارت زیر نمایش داده شده است، بازارهای نزولی بیت کوین از سال ۲۰۱۷ به طور معمول در نزدیکی یک خط روند صعودی معمولی از بین رفته‌اند. قیمت بیتکوین خط روند را در نوامبر ۲۰۲۲ در حدود ۱۶۷۵۰ دلار آزمایش کرد و از آن زمان تا کنون ۷۰ درصد افزایش یافته است.

چارت قیمت هفتگی جفت ارز BTC/USD
چارت قیمت هفتگی جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

با این حال، ممکن است بیتکوین در بازار نزولی فعلی به کف رسیده باشد. با این حال، قیمت باید قاطعانه از خط ۰/۲۳۶ نمودار فیبوناچی نزدیک به ۲۸۳۵۰ دلار عبور کند تا روند بهبود بلندمدت و صعودی خود را بر اساس ساختار تکرارشونده خود تأیید کند_چیزی که به تازگی موفق به انجام آن نشده است.

بیتکوین اکنون به زیر خط فیبوناچی ۰/۲۳۶ رفته و احتمال عقب‌نشینی به سمت سطح حمایت از خط روند بازار نزولی که نزدیک به ۲۳ هزار دلار است را افزایش می‌دهد.

«صلیب مرگ» در چارت بیتکوین 

بیت کوین چند اینچ تا ایجاد صلیب مرگ بین میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (موج قرمز) و ۲۰۰ روزه (موج آبی) خود (EMA) فاصله دارد.

چارت قیمت روزانه جفت ارز BTC/USD
چارت قیمت روزانه جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

این سومین نمایش صلیب مرگ بیتکوین در طول دوره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است، با در نظر گرفتن د. صلیب مرگ قبلی که ۱۷ تا ۱۸ درصد کاهش قیمت داشتند.

بنابراین، اگر این ساختار دوباره اجرا شود، هدف قیمت نزولی بیتکوین در حدود ۲۱۷۵۰ دلار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا