اخبار بیت کوین

رکورد ETF های بلک راک و ProShares

حجم معاملات گری اسکیل از بیتکوین تراست iShares بلک راک (IBIT) و ETF بیتکوین (BITO) عقب افتاد.

 

بیت کوین تراست گری اسکیل (GBTC) در ۲ فوریه تلاش کرد تا تسلط خود را بر معاملات نقدی ETF بیتکوین حفظ کند. در همین حال بیت کوین تراست iShares بلک راک (IBIT) و ETF بیتکوین (BITO) از حجم معاملات گری اسکیل فراتر رفتند.

IBIT با حجم ۳۰۱ میلیون دلار در صدر جدول بود، در حالی که BITO با معاملات ۲۹۸ میلیون دلاری روز را به پایان رساند. در این میان، صندوق گری اسکیل با حجم معاملات ۲۹۲ میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفت. مجموع حجم معاملات این گروه ۹۲۴ میلیون دلار بود. جالب است بدانید که حجم معاملات این صندوق‌ها در اولین روز از زمان راه‌اندازی، کمتر از یک میلیارد دلار بود. شایان ذکر است که حجم معاملات انباشته در حال حاضر ۲۸/۳۰ میلیارد دلار است. 

گری اسکیل از دوم فوریه، با ۲۴۰/۶۸ میلیون دلار حجم معاملات در صدر قرار گرفت. این اولین بار بود که کل معاملات روزانه ETF زیر سطح یک میلیارد دلار رفت و در حال حاضر حجم معاملات انباشته ۲۸/۳۰ میلیارد دلار است.

چارت روزانه جفت ارز BTC/USD
چارت روزانه جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

فروش صندوق گری اسکیل در کانال نزولی

دامیننس گری اسکیل در اسپات ETF های بیت کوین ارتباط مستقیم با جریان‌های خروجی سنگین در روز اول معاملات دارد. در واقع، درست زمانی که محصول به اسپات ETF تبدیل می‌شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه خود را بازخرید کنند و همین موضوع تاثیر مستقیمی روی دامیننس GBTC دارد. 

داده‌های عملکرد ETF بیتکوین
داده‌های عملکرد ETF بیتکوین – منبع: Coinglass

از طرفی، کارمزدهای بالای گری اسکیل باعث شد که این شرکت ۵/۸ میلیارد دلار دارایی را از ۱۱ ژانویه از دست بدهد. ناگفته نماند که با ۹ ETF جدید گری اسکیل، این شرکت توانست مجموع ۷/۲ میلیارد سرمایه ورودی داشته باشد. 

با این حال، این دامیننس شروع به کاهش کرده است، به طوری که GBTC به طور متوسط ۷۰۰ میلیون دلار بیت کوین به صرافی رمز ارز کوین بیس ارسال می‌کند. در واقع، خروجی‌های GBTC به ۴۴۶۱ بیت کوین در ۳۰ ژانویه و ۴۴۳۳ بیتکوین در ۲ فوریه کاهش یافته است. تحلیلگران جی پی مورگان معتقدند که این خروجی‌ها عمدتاً به دلیل کسب سود بود و این موضوع فشار را بر قیمت بیت کوین کاهش می‌دهند.

جریان‌های شبکه بیتکوین تراست (GBTC) در گری اسکیل
جریان‌های شبکه بیتکوین تراست (GBTC) در گری اسکیل – منبع: CoinGlass

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا