اخبار بین المللاخبار صرافی ها

سرمایه‌گذاری ۱۰۳ میلیون دلاری بانک تایلندی Kasikornbank در مبادلات ارز دیجیتال

بانک تایلندی Kasikornbank۹۷ درصد از سهام صرافی کریپتو Satang Pro را خریداری کرد.

 

چهارمین بانک بزرگ تایلند، Kasikornbank، مبلغ ۱۰۳ میلیون دلار سهام صرافی کریپتو Satang را از طریق شرکت زیرمجموعه Unita Capital خریداری کرد.

روزنامه تایلندی بانکوک Bangkok Biz News گزارش داد که غول مالی تایلند Kasikornbank، حدود ۹۷ درصد از سهام صرافی کریپتو محلی Satang Pro را خریداری کرده است.

این بانک در یک پرونده نظارتی اعلام کرد که با مبلغ ۳.۷۰۵ میلیارد بات تایلند (معادل ۱۰۳ میلیون دلار)، سهام شرکت مادر Satang را از طریق Unita Capital، یکی از شرکت‌های تابعه KBank خرید. 

KBank پس از انجام معامله Satang را به Orbix تغییر می‌دهد و همچنین بازوهای جدید خود (Orbix Custodian، Orbix Invest و Orbix Technology) را برای گسترش خدمات مرتبط با رمزارزها در تایلند ایجاد می‌کند.

Satang Pro در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و یکی از معدود صرافی‌های ارز دیجیتال در تایلند است که توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار تنظیم می‌شود. ناظر مالی تایلند در سال ۲۰۲۲ تحریم‌های مدنی را علیه Satang Pro و چهار صرافی رمزارز دیگر به دلیل حجم معاملات جعلی صادر کرد.

این خرید برای KBank یک گام دیگر به سمت صنعت کریپتو است زیرا در سال ۲۰۱۶ اولین بانک تایلندی بود که از فناوری بلاکچین استفاده کرد. این بانک در آن زمان به واحدهای IBM (ماشین‌های تجاری بین‌المللی) پیوست تا راه‌حل‌های بلاکچین را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها توسعه دهند.

KBank با نزدیک به ۱۲۰ میلیارد دلار کل دارایی، تا ژوئن ۲۰۲۳ در دسته ۵ بانک بزرگ تایلند قرار دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا