اخبار NFTاخبار بین الملل

راه‌اندازی کلکسیون NFT فیفا در بحبوحه جام جهانی ۲۰۲۳

بلیت‌ها و لحظات به یادماندنی فیفا ۲۰۲۳ در قالب کلکسیون NFT

 

کلکسیون NFTهای فیفا که روی شبکه الگوراند (Algorand) مینت یا ساخته شده‌اند، از زمان آغاز کار خود در سپتامبر گذشته، تنها ۲/۴ میلیون دلار حجم معاملات داشته‌اند.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، نهادی که مسابقات بین‌المللی فوتبال را اداره می‌کند، در توییت خود اعلام کرد که کلکسیون NFT خود را پیش از جام جهانی باشگاه‌ها در عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ با همکاری شرکت بلاکچین Modex راه‌اندازی خواهد کرد.

بر اساس اعلامیه ۱۱ دسامبر، کلکسیون افتتاحیه شامل صد NFT در ۱۵ دسامبر به نمایش در می‌آید و امکان تهیه بلیت‌های فینال جام جهانی ۲۰۲۶ را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در مجموع ۹۰۰ کلکسیون دیجیتالی NFT دیگر در این ماه در شبکه پالیگان و در بازار OpenSea منتشر خواهد شد که شامل لحظات به یاد ماندنی از مسابقات و نسخه‌های دیجیتالی خاطرات مهم آن است.

جام جهانی باشگاه‌های فیفا که قرار است در ۱۲ دسامبر در جده، عربستان سعودی آغاز شود، هفت تیم از بزرگترین تیم‌های فوتبال جهان را گرد هم می‌آورد. به گفته فیفا، قهرمانان شش کنفدراسیون فیفا همگی در آن شرکت می‌کنند. این کلکسیون NFTها در پلتفرم FIFA+ Collect در دسترس خواهند بود. این پلتفرم NFT در سپتامبر ۲۰۲۲ راه اندازی شد و توسط شبکه Algorand پشتیبانی می‌شود.

فرانچسکو آباته، مدیر عامل Modex، اظهار داشت: «کلکسیون‌های NFT راه‌های تعامل طرفداران فوتبال با بازیکنان، تیم‌ها و بازی مورد علاقه خود را افزایش می‌دهند و ما مفتخریم که از فیفا در تحقق این هدف حمایت می‌کنیم.»

از زمان آغاز کار خود، پلتفرم FIFA+ Collec یازده بار NFTهای مختلف منتشر کرده است و اکنون 909255 کلکسیون NFT وجود دارد و ۱۶۴۴۸ کاربر دارنده آنها هستند. این پلتفرم در مجموع ۲/۴ میلیون دلار حجم معاملات در بازارهای اولیه و ثانویه NFT داشته است. با این حال، سایت اطلاعات FIFA+ Collect ادعا می‌کند که «رقم حجم مینت می‌تواند گمراه‌کننده باشد، زیرا FIFA+ Collect Info نمی‌تواند بسته‌های به‌دست‌آمده به صورت رایگان در چالش‌ها را از بسته‌های خریداری‌شده با USDC متمایز کند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا