اخبار بیت کویناخبار قانون‌گذاری

بالاترین رکورد قیمت بیت کوین در دو هفته

توافق بر سر سقف بدهی در ایالات متحده؛ گامی مهم در جلوگیری از یک بحران مالی احتمالی

 

بیت کوین به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر یعنی رقم ۲۸۴۵۲ دلار رسید که احتمالاً در واکنش به توافق آزمایشی انجام شده در ایالات متحده برای تعلیق سقف بدهی ۳۱/۴ تریلیون دلاری دولت فدرال بود. البته کمی بعد، بیت کوین به قیمت معاملاتی فعلی خود یعنی ۲۷۹۱۶ دلار کاهش یافت.

ناظران بازار این افزایش قیمت را به توافق موقت سقف بدهی ایالات متحده نسبت می‌دهند که در پایان هفته گذشته درمورد آن تصمیم‌گیری شد.

پس از ماه‌ها بن‌بست در مذاکرات، این توافق گام مهمی در جهت جلوگیری از یک بحران مالی احتمالی در ایالات متحده به حساب می‌آید که باعث می‌شود این کشور به دلیل کمبود بودجه، در پرداخت بدهی‌های خود کوتاهی کند. 

این توافق شامل مقرراتی برای تعلیق سقف بدهی ۳۱/۴ تریلیون دلاری دولت فدرال تا ژانویه ۲۰۲۵ و سقف هزینه برای بودجه‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است. این توافق طرحی را برای بازپس‌گیری وجوه استفاده نشده، تسریع روند صدور مجوز برای پروژه‌های بخصوص، و الزامات کاری اضافی برای برنامه‌های کمک غذایی به آن دسته از شهروندان آمریکایی که شانس کمتری دارند، مشخص می‌کند.

این رای‌گیری برای ۳۱ مه برنامه‌ریزی شده است و این توافق نیازمند توسعه و تصویب بیشتر است. بر اساس گزارش U.Today، نویسنده مشهور، نسیم نیکلاس طالب بحث جدیدی را با زیر سوال بردن نقش بیت کوین به عنوان محافظی در برابر بی‌ثباتی اقتصادی مطرح کرده است. 

طالب که بیشتر به خاطر کتاب «قوی سیاه» شهرت دارد، مسیر نزولی بیت کوین را در طول مشکلات اقتصادی اخیر ایالات متحده، از جمله تورم و ریسک تأمین مالی، برجسته کرد و خواستار بازنگری در وضعیت بیت کوین به عنوان یک محافظ اقتصادی قابل اعتماد شد. رویکرد این محقق به بحث‌های جاری پیرامون نقش ارزهای دیجیتال در امور مالی جهانی دامن زد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا