اخبار بین الملل

کدام کشورها بهترین قوانین مالیاتی ارزهای دیجیتال را دارند؟

مالیات پایین ارزهای دیجیتال در امارات متحده، هنگ کنگ و اروپا

 

در این خبر بر اساس گزارشی که اخیراً در سایت کوین‌کاب منتشر شده است به بررسی قوانین مالیاتی ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف می‌پردازیم.

سرجیو حمزه، مدیرعامل کوین‌کاب می‌گوید: «اروپا به دلیل رویکرد سخت‌گیرانه‌اش به مقررات که باعث شکوفایی صنعت ارزهای دیجیتال شد، قطب بزرگی برای ارزهای دیجیتالی به شمار می‌رود.»

بر اساس گزارشی که دیروز توسط Coincub منتشر شد، اروپا در متمایز کردن خود به عنوان قطب جهانی ارزهای دیجیتالی موفق عمل کرده است.

این گزارش اطلاعات دقیقی را در مورد رژیم مالیاتی هر کشور برای دارایی‌های دیجیتالی ارائه می‌دهد و کشورها و مناطق فعال در این صنعت را رتبه‌بندی و روندها را شناسایی می‌کند.

به گفته سرجیو حمزه، مدیر اجرایی استارت‌آپ کوین‌کاب، این شرکت در داده‌های خارج از زنجیره تخصص دارد و از داده‌های Glassnode، PwC Consulting، و بنیاد مالیات برای تحقیقات خود استفاده می‌کند.

حمزه در صحبت‌های خود گفت: «اروپا به دلیل رویکرد سختگیرانه‌اش به مقررات به شکوفایی صنعت کریپتو کمک کرده است و قطب بزرگی برای ارزهای دیجیتالی محسوب می‌شود.» 

وی خاطرنشان کرد که ۱۱ کشور از ۲۰ کشور برتر در این زمینه اروپایی هستن، از جمله موناکو، سوئیس، مالت و مجارستان.

سرجیو عنوان کرد علیرغم اینکه امارات و هنگ کنگ پوشش رسانه‌ای زیادی دارند، اروپا به احتمال زیاد بیشترین سود را از جریان خروجی ارزهای دیجیتالی به رهبری ایالات متحده خواهد داشت.

او گفت: «مطمئناً در میان کشورهای مختلف برای جذب استعدادها رویکرد رقابتی وجود دارد.»

حمزه خاطرنشان کرد که کارائیب در حال پیشروی در این صنعت است که به گفته وی به دلیل تجربه مالی تاریخی آنها به نوعی انتظار می‌رود که اینگونه باشد. بنیانگذار کوین‌کاب از اینکه کشورهایی مانند لهستان یا اسپانیا ستون‌های قدرتمند وب3 هستند شگفت‌زده شد.

بخشی از گزارش کوین‌کاب به ایالات متحده اختصاص دارد، با تفکیک ایالت بر اساس نرخ مالیات افراد و همچنین قوانین فدرالی که در هر ایالت اعمال می‌شود.

نرخ مالیات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳
نرخ مالیات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ – منبع: Coincub

بر اساس این گزارش، کشورهای جهان نه تنها بر اساس نرخ‌های مالیاتی، بلکه بر اساس چارچوب‌های نظارتی که دوستدار دارایی‌های دیجیتال هستند، تقسیم شده‌اند.

این گزارش به کشورهایی مانند السالوادور یا باهاما به عنوان کشورهایی با رویکرد مثبت نسبت به ارز دیجیتال اشاره می‌کند که نرخ مالیات در آنها صفر است. بلغارستان و هنگ کنگ در گروه «چشم ‌انداز مثبت ارزهای دیجیتال» با مالیات کم (۱۹٪ یا کمتر) قرار می‌گیرند. کشورهای دوستدار کریپتو مانند برزیل یا استونی ۲۰ تا ۲۹ درصد مالیات برای ارزهای دیجیتال تعیین کرده‌اند.

۲۰ کشور با پایین‌ترین نرخ مالیات ارزهای دیجیتال
۲۰ کشور با پایین‌ترین نرخ مالیات ارزهای دیجیتال – منبع: Coincub

در انتهای این فهرست، کشورهایی با نرخ‌های مالیات بالا وجود دارند–مانند سوئیس یا کانادا–اما «حامیان رمزارز» هستند و گزارش خود را با کشورهایی که رژیم‌های نامطمئن دارند یا مخالف ارزهای دیجیتال هستند، از جمله چین، نهایی می‌کنند.

سرجیو می‌گوید کوین‌کاب در سال ۲۰۲۱ با هدف یافتن اطلاعات خوب خارج از زنجیره ایجاد شد. به گفته این مدیرعامل، بازار هدف این شرکت، رهبران کسب‌وکار وب3 و بسیاری از مشتریان آن‌ها بانک‌های بزرگ و تحلیلگران بزرگی مانند مودی هستند.

این گزارش که یک بار در سال منتشر می‌شود، با هدف به دست آوردن بینش کلان برای فضای Web3 تهیه شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا