اخبار ایران

ریال دیجیتال بانک کشاورزی به زودی عملیاتی می‌شود

رمز ریال به‌زودی در اپلیکیشن باران؛ خدمتی از بانک کشاورزی

 

بانک کشاورزی به عنوان بانکی که در سال‌های اخیر گام‌های بزرگی در راستای حرکت به‌سوی بانکداری مدرن برداشته٬ با مجوز بانک مرکزی به عنوان متولی اکوسیستم ریال دیجیتال انتخاب شد و به زودی نسبت به عملیاتی کردن ریال دیجیتال که قرار است با عنوان رمز ریال به عموم معرفی شود در اپلیکیشن باران اقدام خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، رمز ریال یا ریال دیجیتال همان ریال رایج به شکل دیجیتالی و جایگزین پول ملی یا اسکناس ریال است که ویژگی اصلی آن ثبات قیمتی بیشتر و تاثیرگذاری مثبت بر افزایش ارزش پول ملی است. گفته می‌شود که رمز ریال مزایای فراوانی دارد٬ از جمله کاهش تقاضا برای پول نقدی و چاپ اسکناس، تسهیل جابه‌جایی پول و انجام معاملات مالی، توسعه بانکداری دیجیتال و سرعت و دقت بیشتر در مبارزه با پولشویی نسبت به سایر ارزهای رایج و رمز ارزها.

بر اساس گزارش منتشرشده در وب‌سایت بانک کشاورزی به زودی و پس از عملیاتی شدن ریال دیجیتال در اپلیکیشن باران، متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در این اپلیکیشن و شارژ کیف پول، ریال دیجیتال تهیه‌ کنند.

انجام خریدهای روزانه از طریق پذیرندگانی که ریال دیجیتال را ساپورت می‌کنند، خرید شارژ، پرداخت قبوض، خرید بسته‌های اینترنتی، انتقال اعتبار به دیگران و انجام سایر خدمات مالی و بانکی از کاربردهای ریال دیجیتال است. انتقال ریال دیجیتال بدون هیچ هزینه‌ای به فردی که کیف ریال دیجیتال داشته باشد، امکان‌پذیر است؛ اعتبار کیف پول را می‌توانید دوباره به ریال تبدیل کنید و به راحتی به حساب خود یا دیگری انتقال دهید.

لازم به ذکر است درحال حاضر با مجوز بانک مرکزی، چهار بانک کشاورزی، تجارت٬ ملت و بانک ملی به عنوان اعضای متولی اکوسیستم ریال دیجیتال در ایران٬ نسبت به انجام مراحل اجرای ریال دیجیتال در اپلیکیشن‌های خود اقدام کرده‌اند.

در حال حاضر و به گفته معاونت این بانک٬ عملکرد بانک کشاورزی در وضعیت پایدار قرار داشته و در مسیر حرفه‌ای مدیریت می‌شود. نباید فراموش کرد که تنها ظرف شش ماه ۳۱۴ طرح راکد کشور با کمک این بانک احیا شدند.

در حال حاضر تمام بانک‌های مرکزی کشورهای بزرگ در تلاشند تا فضایی را برای شهروندان ایجاد کنند که به‌راحتی از ارز ملی (CBDC) بهره ببرند و ارزش پول ملی را حفظ کنند.
امروزه شاهد این هستیم که ارزهای دیجیتالی کشورهای در حال توسعه در کیف پول دیجیتال افراد فعال شده‌اند. ترکیه، روسیه، برزیل ، هند و چین ازجمله کشورهای هستند که ارزهای خود را به‌صورت دیجیتال درآورده و به شهروندان این امکان را دادند تا از ارزهای ملی در فضای دیجیتالی بهره ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا