اخبار استخراجاخبار بیت کویناخبار تحلیلی

انتظار ماینرها برای بیتکوین ۹۸ دلاری در سال ۲۰۲۴

قیمت بیت کوین چقدر باید بالا برود تا ماینرها ارزش فعلی خود را حفظ کنند؟

 

با صحبت از هاوینگ بیتکوین، به نظر می‌رسد نگرانی‌های شرکت‌های استخراج بیتکوین این است که قیمت این رمزارز تا هاوینگ سال ۲۰۲۴ حداقل باید ۹۸ هزار دلار باشد.

با وجود عدم موفقیت بیتکوین در شکست ناحیه ۳۰ هزار دلاری، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد قیمت این رمزارز تا پایان سال ۲۰۲۴ شش رقمی خواهد شد.

برای ماینرهای بیتکوین قیمت ۱۰۰ هزار دلاری، فراتر از یک پیش‌بینی برای سودآوری مدل‌های تجاری آنها، یک ضرورت به حساب می‌آید.

هاوینگ بیتکوین: خبر بد برای ماینرهای عمومی

سهام ماینینگ بیتکوین امسال در حال سقوط بوده و در ماه‌های اخیر با اختلاف زیادی از بیتکوین بهتر عمل کرده است. در حالی که بیتکوین شاهد کاهش نوسانات و دوره‌ای از ادغام بوده، سهام شرکت‌های استخراج بیت کوین در عرض چند ماه نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

عملکرد اخیر سهام استخراج بیتکوین
عملکرد اخیر سهام استخراج بیتکوین – منبع: Seeking Alpha

گزارش اخیر Seeking Alpha استخراج بیت کوین را با بررسی فعالیت یک ماینر محبوب به طور ویژه بررسی می کند: Riot Platforms.

بر اساس این گزارش علی‌رغم اینکه انتظار می‌رود Riot ظرفیت استخراج خود را در سال ۲۰۲۴ سه برابر کند، این شرکت و استخراج‌کنندگان بیت‌کوین، به طور کلی، ممکن است بخاطر هاوینگ با موانع جدی مواجه شوند. کاهش ۵۰ درصدی پاداش‌های بلوک بیت کوین، منبع اصلی درآمد ماینرها را به نصف کاهش می‌دهد.

ماینرهایی مانند Riot همچنین می‌توانند بخش جدید سهام را برای تامین مالی عملیات خود منتشر کنند. 

این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشید که تعداد بسیار زیادی از ماینرها در حال حاضر ممکن است در ارزش‌گذاری‌های فعلی بیش از حد خریداری شوند، و همین مسئله باعث می‌شود اوضاع برای سهام استخراج بیتکوین عمومی چندان خوشایند به نظر نرسد. اگرچه سهام استخراج عمومی در سال ۲۰۲۳ عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته، افزایش بیت کوین ارسالی به صرافی‌ها می‌تواند نشان‌دهنده کاهش شتاب باشد.

بنابراین، افزایش زیادی در قیمت بیت کوین برای ماینرها لازم است تا در سطح نرخ هش فعلی سودآور باقی بمانند.

ماینرهای بیت کوین سال بسیار بدی را پشت سر گذاشته‌اند:

ماینرRIOT حدود ۴۵۷ درصد افزایش داشته، ماینر MARA حدود ۴۲۱٪ افزایش، ماینر BITF در حدود ۳۳۷٪ افزایش و ماینر CLSK نیز در حدود ۲۴۶٪ افزایش را تجربه کرده است.

بیت کوین و Nvidia در سال جاری کمتر از ماینرهای عمومی رشد کردند–به ترتیب ۸۰٪ و ۲۲۲٪.

قیمت بیت کوین چقدر باید بالا برود تا ماینرها ارزش فعلی خود را حفظ کنند؟

گزارش بالا به این نتیجه رسیده که تقریباً ۱۰۰ هزار دلار می‌تواند برای ماینرها لازم باشد تا طبق روال قبلی خود ادامه دهند:

«مگر اینکه بیت کوین نسبت به فرضیات و پیش‌بینی‌های ما برای بیت کوین بهتر عمل کند، اما در کل به‌نظر نمی‌رسد بیت کوین آسیبی ببیند. حتی با وجود نرخ EH/s ۳۵ به عنوان یک نرخ جاه‌طلبانه برای RIOT، مدل ما نشان می دهد که بیت کوین باید بالای ۹۸ هزار دلار معامله شود تا ارزش فعلی RIOT را (پس از رویداد هاوینگ) توجیه کند.»

بر این اساس، این گزارش هشدار می‌دهد که «هولد کردن» سهام ماینینگ بیت‌کوین «بسیار خطرناک» است، زیرا ممکن است تحلیل فاندامنتال با ارزش‌گذاری‌های فعلی بازار که در هاوینگ بیت‌کوین سال آینده لحاظ نشده، همگام نباشد.

آیا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به ۱۲۵ هزار دلار می‌رسد؟

در همین حال، گزارش اخیر ماتریکسپورت با عنوان «آماده شدن برای هدف صعودی بیت کوین پایان سال ۲۰۲۴ یعنی ۱۲۵ هزار دلار» توضیح می‌دهد که چگونه بیت کوین می‌تواند تا پایان سال به ۴۵ هزار دلار و تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۲۵ هزار دلار برسد.

این سیگنال در گذشته هر بار شروع یک بازار صعودی جدید را نشان داده است:

«در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳، بیت کوین به بالاترین سطح یک‌ساله خود رسید، که اولین بار در یک سال بود. این سیگنال از لحاظ تاریخی نشانٔدهنده پایان بازارهای نزولی و شروع بازارهای جدید ارز دیجیتال است. رویدادهای قبلی در آگوست ۲۰۲۱۲، دسامبر ۲۰۱۵، مه ۲۰۱۹ و آگوست ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و بازارهای صعودی واقعی در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ تحقق یافت.

در ادامه این تحلیل‌ها آمده است: «این سیگنال چهار بار مطرح شده و در هر چهار مورد، بازار صعودی به طور کامل در عرض ۱۲-۱۸ ماه آشکار شد. اگر بخواهیم به تاریخ استناد کنیم، اکنون احتمال ۱۰۰ درصدی وجود دارد که تا پایان سال ۲۰۲۴، بیت کوین بازار صعودی عظیم دیگری را با هدف قیمت ۱۲۵ هزار دلار (۳۱۰+ درصد)–بر اساس سه سیگنال قبلی–تجربه کند.»

این پیش‌بینی شش رقمی قیمت بیت‌کوین بازتاب بسیاری از موارد دیگر است. به عنوان مثال Standard Chartered قیمت بیت کوین را تا پایان سال ۲۰۲۴ روی قیمت ۱۲۰ هزار دلار پیش‌بینی می‌کند. جالب اینجاست که این پیش بینی تا حد زیادی مبتنی بر عدم فروش بیت کوین توسط استخراج کنندگان بیت کوین قبل از رویداد هاوینگ است.

طبق پیش‌بینی Standard Chartered، بیت کوین ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۲۰ هزار دلار برسد، زیرا بهبود قیمت مورد انتظار در ثروت ماینرهای کریپتو به آنها اجازه می‌دهد تا توکن‌های بیشتری را حفظ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا