اخبار بیت کوین

چرا بیتکوین ۲۱ میلیون عرضه دارد؟

 

ایمیل‌های بین ساتوشی ناکاموتو و مارتی مالمی، شرکت‌کننده اولیه، منتشر شدند. این ایمیل‌ها ماهیت عامدانه محدودسازی عرضه بیتکوین به ۲۱ میلیون توکن را روشن کرده‌اند. ساتوشی ناکاموتو عنوان کرد که این تصمیم صرفاً یک حدس علمی است و میزان قدرت قیمت بیتکوین را با ارزهای فیات در یک راستا قرار می‌دهد. ناکاموتو علی‌رغم وضعیت نامشخص و شرایط آینده بازار، صرفاً قصد داشت مقداری توکن بیتکوین ایجاد کند که منعکس‌کننده ارزهای موجود در بازار باشد.

محدودیت ۲۱ میلیونی از نظر استراتژیک برای نشان دادن بخشی از تجارت جهانی انتخاب شده است که مقیاس‌پذیری را برای یک سیستم ارزی در سراسر جهان مانند پرداخت ارزی توییتر تضمین می‌کند.

برنامه زمانبندی صدور بیتکوین
برنامه زمانبندی صدور بیتکوین – منبع: CoinMarketCap.com

«اگر تصور کنید از بیت کوین برای بخشی از تجارت جهانی استفاده می‌شود، آنگاه تنها ۲۱ میلیون توکن برای کل کاربران در سراسر دنیا وجود خواهد داشت، بنابراین ارزش هر واحد آن بسیار بیشتر خواهد بود. مقادیر اعداد صحیح ۶۴ بیتی با ۸ رقم اعشار هستند، بنابراین یک کوین به عنوان واحد ۱۰۰ میلیونی نشان داده می‌شود. از طرفی، مقیاس‌ها و استانداردهای زیادی وجود دارد اگر قیمت کل پایین‌تر بیاید. به عنوان مثال، اگر ارزش ۱ یورو  ۰/۰۰۱ باشد، ۱ بیتکوین با واحد ۱۰۰۰ و ۰/۰۰۱ با واحد ۱ نمایش داده می‌شود.

ساتوشی ناکاموتو: سرمایه‌گذاری، انرژی و هویت او

مصرف انرژی جهانی حاصل از استخراج بیتکوین در سال ۲۰۲۳ دو برابر شد
مصرف انرژی جهانی حاصل از استخراج بیتکوین در سال ۲۰۲۳ دو برابر شد – منبع: CoinMarketCap.com

ایمیل‌های ناکاموتو به جنبه‌های مختلف بیت کوین فراتر از پویایی عرضه آن می‌پردازند. او نسبت به تصویر بیتکوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری صرف هشدار داد و بر اهمیت قضاوت فردی تاکید کرد. علاوه بر این، ساتوشی ناکاموتو به پتانسیل افزایش مصرف انرژی در مقیاس بیت کوین اعتقاد دارد، اما گفت که بیت کوین نسبت به فعالیت‌های بانکداری سنتی به منابع کمتری نیاز دارد.

ناکاموتو نسبت به اغراق‌آمیز بودن ویژگی‌های حریم خصوصی بیتکوین هشدار داد و بر امکان افشای هویت کاربران از طریق تاریخچه تراکنش‌ها تاکید کرد. او همچنین معتقد است که اصطلاح «ارز دیجیتال» توصیفی مناسب برای بیتکوین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا