اخبار استخراجاخبار بیت کوین

سودآوری استخراج با وجود کاهش قیمت بیت کوین

درآمد ماینرهای بیت کوین کاهش می‌یابد اما علیرغم احساسات بازار همچنان سودآور باقی می‌ماند.

 

علیرغم کاهش درآمد، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین مقاومت و سودآوری را تجربه می‌کنند، در حالی که شاخص منفی Netflow نشان‌دهنده ترجیح دارندگان برای نگهداری به جای فروش در میان نوسانات بازار است.

درآمد ماینرهای بیت کوین کاهش می‌یابد اما علیرغم احساسات بازار همچنان سودآور باقی می‌ماند.

شاخص منفی Netflow نشان می‌دهد که ماینرها و دارندگان علیرغم کاهش ارزش بیت کوین، دارایی خود را حفظ می‌کنند.

ماینرهای بیت کوین مارپیچ نزولی را در درآمد خود تجربه کردند چرا که احساسات حاکم بر بازار تأثیر منفی بر آن داشت. با این وجود، گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که استخراج‌کنندگان توانستند سطح مشخصی از سودآوری را با وجود شرایط چالش‌برانگیز حفظ کنند.

درآمد ماینرهای بیت کوین افت شدیدی را تجربه می‌کند

در چهاردهم ژوئن شاهد کاهش قابل توجه درآمد برای استخراج کنندگان بیت کوین بودیم. طبق داده‌های Blockchain.com، درآمد آنها در آن روز تقریباً ۲./۹ میلیون دلار بود. این رقم کاملاً با درآمد بیش از ۲۴ میلیون دلاری روز گذشته در تضاد بود که نشان‌دهنده کاهش قابل توجهی در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته است.

درآمد ماینرهای بیت کوین
درآمد ماینرها – منبع: Blockchain.com

اگرچه سطح درآمد فعلی پایین‌ترین نقطه در سه ماه اخیر را نشان می‌دهد، اما بالاتر از کمترین میزان ثبت شده در طول سال است و در ژانویه تقریباً ۱۶ هزار دلار بود. احساسات غالب پیرامون بیت کوین و بازار کلی ارزهای دیجیتالی احتمالاً بر کاهش درآمد ماینرها تأثیر گذاشته است.

با وجود این شکست اخیر، شایان ذکر است که ماینرها همچنان سودآوری کلی خود را حفظ کرده‌اند.

ماینرهای بیت کوین سودآوری خود را حفظ می‌کنند

با توجه به داده‌های اخیر پلتفرم Glassnode، به نظر می‌رسد که ماینرها علیرغم کاهش اخیر توانسته‌اند سودآوری خود را حفظ کنند. از زمان آغاز تجارت آزاد بیت کوین در سال ۲۰۱۰، ماینرها درآمد چشمگیر ۴۸/۸ میلیارد دلاری را به دست آورده‌اند.

از سوی دیگر، هزینه‌های تخمینی تولید آنها در حدود ۳۵/۸ میلیارد دلار است. این امر منجر به مازاد خالص ۱۳+ میلیارد دلار در سراسر صنعت معدن شد که منجر به حاشیه سود ۳۷ درصدی شد.

مقایسه شاخص ترموکپ ماینرها و هزینه تولید انباشته
مقایسه شاخص ترموکپ ماینرها و هزینه تولید انباشته – منبع: Glassnode

ارزیابی سودآوری بر اساس شاخص ترموکپ ماینر و هزینه تولید انباشته است. درآمد محقق شده برای ماینرها شامل شاخص ترموکپ و هزینه‌های تراکنش است، در حالی که هزینه سختی تولید نشان‌دهنده کل هزینه ورودی استخراج است.

درست است که ماینرها سودآوری خود را حفظ کرده‌اند، اما داده‌ها نشان می‌دهد که سودآوری از سال ۲۰۱۵ نسبتاً محدود بوده است.

شاخص منفی Netflow همچنان ادامه دارد

شاخص جریان خالص صرافی‌ها (Netflow Exchange) یک ابزار ارزشمند برای نظارت بر فروش بالقوه دارایی بیت کوین، به ویژه در میان ماینرها است. به گفته پلتفرم Santiment، علیرغم کاهش اخیر درآمد، ماینرها هنوز تمایل زیادی به تخلیه دارایی‌های خود در پی سود بیشتر نشان نداده‌اند. روند قابل مشاهده افزایش برداشت بیت کوین از صرافی‌ها ادامه دارد که منجر به شاخص منفی Netflow می‌شود.

جریان خالص صرافی‌ها
جریان خالص صرافی‌ها – منبع: CryptoQuant

اگرچه در چهاردهم ژوئن شاهد یک جریان مثبت جزئی بودیم، اما در مقایسه با جریان‌های منفی کلی قابل توجه نبود. تا زمان نگارش این خبر، جریان خالص منفی باقی ماند و بیش از ۲۰۰۰ بیت کوین از مبادلات خارج شد.

این روند نشان می‌دهد که ماینرها و سایر دارندگان به جای فروش، دارایی خود را نگه داشتند. همچنین نشان داد که در صورت وجود فروش، حجم آن قابل توجه نبوده است.

علاوه بر این، تا زمان نگارش این خبر، بیت کوین تقریباً با قیمت ۲۴۹۸۰ دلار معامله می‌شد که نشان‌دهنده کاهش بیش از ۱ درصدی ارزش آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا