اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

پولبک کاردانو و توقف روند صعودی

چرا کاردانو متوقف شد؟

 

کاردانو (ADA) اخیراً یک توقف کوتاه در صعود خود داشت و یک پولبک جزئی ۲۴ ساعته را تجربه کرد. هر چند این رمزارز توانست احساسات روند صعودی خود را حفظ کند. 

افزایش قابل توجه کاردانو به میزان تقریبی ۲۳/۲۳ درصد در طول هفته و ۳۸ درصد در طول ماه، باعث ایجاد خوش‌بینی در روند بلندمدت کاردانو شده است.

بر اساس گزارش Santiment، در جریان اصلاح بازار، ۸۱ درصد از عرضه در گردش کاردانو با سود همراه بود، در حالی که یک ماه قبل ۶۹ درصد افزایش داشت. این افزایش سودآوری منجر به لیکویید شدن پوزیشن‌های ضعیف‌تر و در نتیجه خروج سودآور از بازار شد. 

روند قیمت کاردانو
روند قیمت کاردانو – منبع: TradingView.com

همزمان، افزایش قیمت کاردانو با افزایش ۲۸ درصدی آدرس‌های فعال روزانه و افزایش ۱۲ درصدی حجم تراکنش‌های روزانه در هفته گذشته مرتبط است. قابل ذکر است که افزایش معاملات بیش از ۱ میلیون دلار بود که به طور بالقوه نشان‌دهنده مشارکت فعال نهنگ‌هاست.

نهنگ‌های کوچک‌تر (دارای ۱۰۰۰ تا ۱ میلیون توکن) برای سود لیکویید شدند، در حالی که نهنگ‌های بزرگ‌تر (۱ میلیون تا ۱۰ میلیون ADA) در طول هفته انباشت کردند. علی مارتینز، تحلیلگر کریپتو، در مورد پتانسیل رشد مستمر کاردانو بر اساس اصول شبکه سالم اظهار نظر کرد.

افزایش قیمت کاردانو، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را از معامله‌گران مشتقات جذب کرد. قراردادهای فیوچرز ADA به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۱، یعنی به میزان ۵۳۳ میلیون دلار رسید. لازم به ذکر است، بخش بزرگی از بازار روی قیمت کاردانو به سمت پایین حرکت می‌کند، در حالی که نسبت خرید و فروش در هفته گذشته زیر ۱ باقی مانده است، که نشان‌دهنده ترجیح پوزیشن‌های فروش بر پوزیشن‌های خرید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا