اخبار تکنولوژی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای معلمان

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی برای معلمان و دانش آموزان

 

این حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد که ابزارهای هوش مصنوعی در حال تغییر نحوه آموزش هستند و راه خود را به کلاس‌های درس نیز باز کرده است. 

یکی از بیشترین زمینه‌های پذیرش ابزارهای هوش مصنوعی در زندگی روزمره در بخش کلاس درس است. دانش آموزان و معلمان به دنبال راه‌هایی برای استفاده از این فناوری برای آموزش، یادگیری، تقلب و تشخیص تقلب هستند. در این خبر به بررسی ابزارهای هوش مصنوعی برای معلمان می‌پردازیم. این ابزارها برای طراحی تکلیف و فعالیت‌های تشویقی به معلمان کمک می‌کند.

تمامی این ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن تصویر موسیقی و ویدیو کاربرد دارند.

معلم‌ها می‌توانند با کمک هوش مصنوعی و دادن دستورهای لازم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه درسی خودشان را بسازند.

ابزارهای هوش مصنوعی: ChatGPT

ChatGPT و Claude AI به صورت رایگان در دسترس همه هست اما Google Bard هنوز در تمام حساب‌های گوگل منتشر نشده است. ChatGPT دارای سطح اشتراک بالاتر مانند ChatGPT Plus است که دسترسی بالاتر و سریع‌تری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

معلمانی که می‌خواهند از ChatGPT به صورت رایگان استفاده کنند می‌توانند به سراغ مایکروسافت بینگ بروند چرا که میلیاردها دلار روی ChatGPT سرمایه‌گذاری کرده است. البته Claude AI Pro و ChatGPT Plus با قیمت ۲۰ دلار در ماه عرضه می‌شوند.

ابزارهای هوش مصنوعی: Education Copilot

به علاوه، Education Copilot یکی از وبسایت‌های مفید برای ایجاد طرح‌های درسی با استفاده از هوش مصنوعی است. Education Copilot به معلمان مکان را می‌دهد که گزارش‌ها، جزوه‌ها، پاورپوینت، آزمون و طرح درسی بسازند. 

حق اشتراک Education Copilot از ۹ دلار برای برنامه ماهانه و ۵ دلار برای اشتراک سالانه شروع می‌شود. هر دو نسخه اشتراک از بیش از ده زبان و ویژگی‌های ارتقا یافته پشتیبانی می‌کنند.

Khan Academy آکادمی خان

آکادمی خان سال‌هاست که در فضای آموزشی دیجیتال حضور دارد. سطح سنی این آکادمی از K-8 تا کالج و بالاتر است. به لطف راه‌اندازی ChatGPT و پذیرش هوش مصنوعی، آکادمی خان یک بخش آموزشی با محوریت هوش مصنوعی به همراه دوره آموزشی هوش مصنوعی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد. 

در اوایل سال جاری، Khan Labs، شرکت سازنده آکادمی خان، یک پلتفرم هوش مصنوعی به نام Khanmigo را راه‌اندازی کرد. معلمان و دانش آموزان با پرداخت ماهانه ۹ دلار می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. این ابزار به معلمان کمک می‌کند که با استفاده از GPT-4 به دوره تاریخی آبراهام لینکن رئیس جمهور ایالات متحده و جنگ چنگیز خان بروند و در قالب چت با آن‌ها صحبت کنند. 

خانمینگو شامل وسایل کمکی برای برنامه‌ریزی درسی، ابزارهای بررسی عملکرد دانش‌آموزان و امکان جابجایی بین حالت دانش‌آموز و معلم است.

ابزارهای هوش مصنوعی: پلتفرم گرامرلی (Grammarly)

در حالی که پلتفرم گرامرلی به بسیاری از نویسندگان در گرامر و علائم نگارشی کمک می‌کند، معلمان نیز می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی این سیستم کمک بگیرند. یکی از ابزارهای گرامرلی امکان آپلود متن برای چک کردن سرقت ادبی است. گرامرلی ادعا می‌کند که محتواها را در برابر میلیاردها صفحه موجود بررسی می‌کند و درصد سرقت ادبی هر کدام را با دقت زیاد مورد بررسی قرار می‌دهد.

گرامرلی در ماه آوریل Grammarly GO را راه‌اندازی کرد. Grammarly GO یک ربات چت هوش مصنوعی است که داخل داشبورد گرامرلی قرار دارد و می‌تواند متنی را بر اساس درخواست کاربر به صورت رسمی با لحن و گویش‌های مختلف تولید کند. حق اشتراک Grammarly Premium از ۳۰ دلار برای یک طرح ماهانه و ۱۲ دلار ماهانه برای اشتراک سالانه شروع می‌شود. اشتراک گرامرلی کمی گران است اما می‌تواند به معلمان برای تشخیص سرقت ادبی در متون کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا