اخبار NFT

اوپن سی ۵۰ درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند

اخراج کارکنان و مدیران در پلتفرم اوپن سی در میانه زمستان کریپتو

 

اوپن سی ۵۰٪ از کارکنان خود را در حالی اخراج می‌کند که برای عرضه نسخه دوم پلتفرم خود آماده می‌شود.

این دومین اخراج از سوی بازار پیشگام NFT پس از زمستان کریپتو و بازار خرسی سرسخت برای مجموعه‌های NFT است.

بازار NFTهای اوپن سی (OpenSea) در سوم نوامبر اعلام کرد که کارمندان خود را اخراج می‌کند. دوین فینزر، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل این پلتفرم، این خبر را در X (توئیتر سابق) منتشر کرد و گفت که این شرکت در حال راه‌اندازی نسخه دوم اوپن سی با یک تیم کوچکتر است.

اوپن سی در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، زمانی که NFTها یک نوآوری محسوب می‌شدند. این فناوری بر روی مدلی اجرا می‌شود که با eBay و Etsy مقایسه می‌شود و پرداخت اتریوم را نیز می‌پذیرد. طبق گزارش‌های مطبوعاتی در آن زمان، این شرکت ۲۰ درصد از کارمندان خود را در جولای ۲۰۲۲ به‌خاطر زمستان کریپتو اخراج کرد و پس از آن ۲۳۰ کارمند داشت. یکی از سخنگویان بازار اوپن سی از طریق ایمیل در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف گفت:

«امروز، با تمرکز بر ساختن یک نسخه هوشمندتر و بهتر از اوپن سی، تغییرات سازمانی و عملیاتی قابل توجهی ایجاد می‌کنیم. ما از کمک‌های کسانی که OpenSea را ترک می‌کنند بی نهایت سپاسگزاریم و با یک بسته حمایتی (مالی و غیرمالی) آنها را بدرقه می‌کنیم.»

این سخنگو افزود که حدود ۵۰ درصد از کارکنان در تمام وظایف تحت تأثیر این تصمیم برای اخراج کارکنان قرار می‌گیرند، و به‌طور ویژه تعداد مدیران میانی کاهش می‌یابد. کارمندان بسته‌های چهارماهه، تسریع در تخصیص سهام عدالت و شش ماه مراقبت‌های درمانی و بهداشت روانی مستمر دریافت خواهند کرد.»

بازار NFTهای کلکسیونی در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسید. از آن زمان، موارد استفاده مانند توکن‌سازی دارایی‌ها، هویت و اسناد قانونی با کاهش ارزش بسیاری از مجموعه‌ها محبوبیت پیدا کرده است.

اوپن سی در ماه آگوست، زمانی که اعلام کرد فیلتر اپراتور خود را غیرفعال می‌کند، با فشار قابل توجهی مواجه شد، ویژگی‌ای که به سازندگان اجازه می‌دهد تا بازارهایی را که حق امتیاز را اعمال نمی‌کنند در لیست سیاه قرار دهند. پروژه‌های Yuga Labs، خالق مجموعه محبوب Bored Ape Yacht Club و CryptoPunks NFT، در پاسخ استفاده خود از قرارداد هوشمند بازار اوپن سی را کاهش داد.

فینزر در پست X خود گفت: «در حین بازسازی، به پشتیبانی از محصولات موجود خود ادامه می‌دهیم و به طور مکرر نسخه دوم اوپن سی را به صورت عمومی آزمایش خواهیم کرد.» این شرکت در حال حاضر ۱۲ موقعیت شغلی جدید را در حساب لینکدین خود قرار داده است که حقوق اولیه آنها از ۹۰ هزار دلار تا ۲۷۰ هزار دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا