اخبار NFT

تعدیل ۳۰ درصد از نیروی کار پلتفرم SuperRare در زمستان کریپتو

پلتفرم سوپر رر (SuperRare) یک بازار NFT تقریباً غیرمتمرکز است که افراد در آن قادر به مینت، خرید و فروش و یا نمایش NFT ها هستند.

با گذشت تنها یک هفته از سال ۲۰۲۳، پلتفرم سوپر رر هم به لیست شرکت‌هایی که ناچار به تعدیل نیروهای خود هستند (همچون Huobi و Genesis) اضافه شده است. به گفته‌ی جان کرین، مدیرعامل این پلتفرم، این شرکت در طول آخرین بازار صعودی بیش از حد نیاز خود نیرو استخدام کرده است. جان کرین، در توییتی در هفتم ژانویه، یک اسکرین‌شات از پیام خود را از کانال اسلک (Slack) سوپر رر به اشتراک گذاشت و از تعدیل نیروی ۳۰ درصدی این پلتفرم خبر داد.

توییت مدیرعامل سوپررر

جان کرین در این باره اضافه کرد: «طبیعت استارت‌آپ‌ها ایجاب می‌کند که برای مدیریت بهتر و سریع‌تر اتفاقات و حفظ منابع موجود، هم‌سو با بازار عمل کنیم. طی ماه‌های اخیر مشخص شد که این رشد بیش از اندازه ناپایدار بوده و ما بیشتر از نیاز خود جذب نیرو داشتیم که تمام مسئولیت آن بر عهده‌ی خود من است.»

کرین دقیقاً مشخص نکرده که برای کارکنان اخراج شده به چه صورت جبران خسارت خواهد کرد، اما خاطرنشان کرد که این پلتفرم از هیچ تلاشی برای کمک به این نیروهای تعدیل‌شده و انتقال این افراد به موقعیت‌های شغلی جدید و حمایت از آنها در آینده دریغ نخواهد کرد.

پلتفرم سوپر رر یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در این فضاست، با این حال مشخصاً حجم معاملات کمتری نسبت به بازارهای رقیب NFT مانند اوپن سی (OpenSea) و مجیک ایدن (Magic Eden) دارد.

طبق داده‌های دپ رادار (DappRadar) سوپر رر در طول ۳۰ روز گذشته شاهد حجم معاملات ۶۶۳ هزار دلاری بوده، در حالی که حجم معاملات ۳۰ روزه‌ اوپن سی ۳۰۷ میلیون دلار و مجیک ایدن در حدود ۸۰ میلیون دلار تعیین شده است. دلیل این امر تا حدودی به‌خاطر مدل پلتفرم سوپر رر است که بیشتر بر روی هنر، جامعه هنرمندان و آثار هنری تک‌نسخه NFT تمرکز دارد، در حالی که آواتارهای تولیدشده توسط کامپیوتر در فضای اوپن سی و مجیک ایدن محبوبیت بیشتری دارد.

جان کرین همچنین اعلام کرد که علیرغم کاهش رشد در بازار خرسی (بازار نزولی) کریپتو، سوپر رر همچنان روی چشم‌انداز اولیه خود تمرکز دارد تا امکانات بیشتری را در اختیار هنرمندان دیجیتال قرار دهد. او در پایان گفت: «با وجود شرایط بدی که با آن روبرو شده‌ایم، به دنبال تحولی در فضای هنر دیجیتال هستیم که شفاف‌تر باشد و تمام افراد از سراسر دنیا به این فضا دسترسی داشته باشند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا