اخبار تکنولوژی

کارمزد یک دلاری پلتفرم X در بحبوحه افزایش فعالیت ربات‌های کلاهبرداری

کاربران برای ساخت حساب کاربری جدید در پلتفرم X سالانه ۱ دلار می‌پردازند.

 

پلتفرم X در مقابل ربات‌های کلاهبرداری و حساب‌های اسپم یک اقدام جدی در پیش گرفته است. پلتفرم X در ۱۷ اکتبر یک طرح اشتراک آزمایشی به نام Not A Bot اعلام کرد که از کاربران جدید یک دلار هزینه برای ایجاد حساب دریافت می‌کند.

این آزمایش در حال حاضر در نیوزلند و فیلیپین برگزار می‌شود و هدف آن کاهش فعالیت ربات‌ها در این پلتفرم است. کاربران فعلی این پلتفرم تحت تاثیر این تغییر قرار نمی‌گیرند.

این شرکت اعلام کرد که این برنامه جدید با هدف دفاع در برابر ربات‌هایی است که تلاش می‌کنند پلتفرم را دستکاری و تجربه سایر کاربران ایکس را مختل کنند. 

جامعه کریپتو در شک و شبهه

این تصمیم پلتفرم X باعث ایجاد بحث در جامعه کریپتو شده است. ZachXBT، محقق بلاکچین خاطرنشان کرد که بسیاری از حساب‌های ربات قبلا برای چکمارک‌های تایید شده هزینه پرداخت کرده‌اند و این باعث می‌شود که کارمزد یک دلار برای آن حساب‌ها بی‌اثر شود.

برخی حساب‌های کاربری به این واقعیت پرداختند که ربات‌ها در پلتفرم X به میزان قابل توجهی همه چیز را بدتر کرده‌اند و همه آن‌‌ها حساب‌های تاییدشده هستند.

کی یانگجو، بنیانگذار CryptoQuant اضافه کرد: «در صنعت کریپتو پرداخت یک دلاری کافی نیست چرا که اسپم نویسان شیت کوین می‌توانند سود قابل توجهی از کلاهبرداری‌های خود به دست آورند.»

پایانی برای اسپم‌ها

این اولین باری نیست که ایکس به دلیل مبارزه با اسپم و فعالیت‌های کلاهبرداری مورد توجه همگان قرار می‌گیرد.

هکر کلاه سفید banteg تاکید کرد که سیستم گزارش‌دهی اسپم فعلی این پلتفرم کارایی خوبی ندارد چرا که اغلب به عنوان محتوای حساس دیده می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که اقدامی علیه آن‌ها صورت نگیرد. 

منتقدان همچنین خاطرنشان کردند که سیستم شارژ منطقه‌ای ناقص است زیرا بسیاری از ربات‌ها و کلاهبرداران از VPN برای پنهان کردن لوکیشن واقعی خود استفاده می‌کنند.

از زمانی که ایلان ماسک مالکیت پلتفرم X را در دست گرفت و تاییدیه نشانه آبی را در نوامبر معرفی کرد این پلتفرم شاهد افزایش فعالیت ربات‌ها و فعالیت‌های اسپم بوده است. در ماه سپتامبر، شرکت امنیتی وب3 CertiK گزارش داد که حملات فیشینگ انجام شده از طریق توییتر و دیسکورد منجر به ضرر ارزهای دیجیتال در عرض یک هفته بود. این مقدار ضرر در حدود ۶/۴ میلیون دلار تخمین زده شده است.

افراد برجسته در بخش کریپتو از چنین کلاهبرداری‌هایی در امان نبودند. حساب توییتر ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در ۹ سپتامبر در معرض خطر قرار گرفت. این مشکل امنیتی منجر به خسارات مالی بیش از ۶۹۱ هزار دلار برای افرادی شد که با یک لینک مخرب از طریق حساب وی درگیر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا