اخبار NFT

Yuga Labs بزرگترین استودیوی فعال در زمینه NFT استارتاپ Proof را خرید

معرفی استارتاپ Proof و نگاهی به وضعیت بازار NFT

 

استارتاپ Proof فعال در زمینه NFT زیرمجموعه شرکت Yuga Labs شد. طبق گفته شرکت Yuga Labs، این شرکت امتیاز Proof و تمام ویژگی‌های آن از جمله Moonbirds، Oddities، Mythics و Grails را به طور کامل به دست آورده است. شرکت Yuga Labs تیم Proof را به کارکنان خود اضافه خواهد کرد و اعلام کرد که قصد دارد Moonbirds را در بازی متاورس Otherside خود بگنجاند. 

دانیل الگره، مدیرعامل یوگا لبز در اعلامیه خود اظهار داشت که از پیوستن Proof به شرکت Yuga Labs به عنوان شرکتی که به حمایت از هنر، فرهنگ و جامعه در اکوسیستم بلاکچین شهرت دارد، هیجان‌زده است. شرکت Yuga Labs اعلام کرد که قصد دارد به اجرای Proof Collective به همان شکلی که هست ادامه دهد و برند Proof را در پروتکل اردینالز بیتکوین تطبیق دهد. اینکه آیا نام تجاری Proof به همین نام باقی می‌ماند یا خیر فعلا مشخص نیست.

معرفی استارتاپ Proof و Proof Collective

Proof Collective توسط Rose در اواخر سال ۲۰۲۱ به عنوان یک طرح عضویت مبتنی بر NFT اتریوم برای مجموعه‌داران هنر دیجیتال راه‌اندازی شد و مزایا انحصاری اعضا و مزایای دیگری همچون امکان شرکت در میتینگ‌های حضوری و امتیازات انحصاری را ارائه داد.

زمانی که Proof مجموعه Moonbirds را معرفی کرد، مجموعه‌ای با ۱۰ هزار قطعه عکس پروفایل (PFP) که امکان مینت رایگان را به دارندگان Proof Collective اختصاص می‌داد. تنها در دو روز اول ۲۸۰ میلیون دلار تراکنش انجام شد.

Proof با هیاهوی بسیاری که به راه انداخت تنها چند روز بعد ۱۰ میلیون دلار از شرکت سرمایه‌گذاری Seven Seven Six متعلق به بنیانگذار Reddit، الکسیس اوهانیان، جمع‌آوری کرد. چند ماه بعد، Proof پنجاه میلیون دلار دیگر را در دور سری A به رهبری آندریسن هوروویتز جمع‌آوری کرد و برنامه‌هایی را برای انتشار یک توکن کریپتو فاش کرد که هنوز تا زمان نوشتن این خبر محقق نشده است.

با این حال، استارتاپ Proof با چالش‌هایی نیز روبرو بوده است. Moonbirds در دوره‌ای وارد بازار NFT شد که بسیاری از مردم دارایی‌هایی را خریداری کردند که به سرعت ارزش بازار قابل توجهی را از دست دادند.

استارتاپ Proof همچنین در سال ۲۰۲۲ با مخالفت دارندگان Moonbirds مواجه شد، زمانی که اعلام کرد تمام آثار هنری مجموعه را اوپن سورس می‌کند و فرصت‌های مالکان برای مجوز یا تجاری سازی تصاویر متعلق به خود را محدود می‌کند. سال گذشته، Proof اولین کنفرانس خود را به دنبال تقاضای محدود لغو کرد و بعد از آن تعدادی از کارکنان این استارتاپ تعدیل شدند.

در بازار NFT چه می‌گذرد؟

اگرچه حجم معاملات NFT در بازار از پایان سال گذشته تا حدودی بهبود یافته است، اما همچنان در طول دوره صعودی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بسیار پایین‌تر از عملکرد خود هستند. طبق داده‌های CryptoSlam، فروش Bored Ape Yacht Club NFTs از ۲۰۰ میلیون دلار فروش ماهانه فراتر رفت.

حجم تراکنش‌های NFT رو اتریوم
حجم تراکنش‌های NFT رو اتریوم – منبع: TheBlockData

مجموعه دیگری از داده‌های CryptoSlam نشان می‌دهد که در حالی که حجم تراکنش‌های مجموعه Moonbirds در آوریل ۲۰۲۲ به ۵۰۰ میلیون دلار رسید، از آن زمان تاکنون، NFT‌های این برند به طور مداوم زیر ۵ میلیون دلار در فروش ماهانه باقی مانده‌اند. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا