اخبار بلاک‌چین

کازماس یا پولکادات؟ مقایسه دو شبکه آینده‌دار

نگاهی به آمار فعالیت‌ها و سهامداران شبکه کازماس و پولکادات

 

با افزایش توسعه کازماس و پولکادات، میزان مشارکت‌های اجتماعی این دو رمزارز کاهش پیدا کرده و احساسات به سمت منفی تمایل دارند. اما سهامداران با وجود چالش‌های موجود همچنان خوش‌بین هستند.

در وضعیت فعلی بازار، شاهد این هستیم که دو پروتکل بلاک چین کازماس (ATOM) و پولکادات (DOT) در عین برخورداری از ارزش‌ها و چشم‌اندازهای متفاوت در بازار، شباهت‌های قابل‌توجهی را از نظر فعالیت توسعه تجربه کرده‌اند.

در ماه‌های اخیر شاهد رشد قابل توجهی در فعالیت‌های توسعه هر دو پروتکل‌ها بوده‌ایم. پرسشی که مطرح می‌شود این است که کدام یک به عنوان نیروی مسلط در بازار ظاهر می‌شود.

توسعه پروتکل کازماس و پولکادات

طبق داده‌های Token Terminal، تعداد توسعه‌دهندگان فعال در کازماس و پولکادات به طور پیوسته در ماه گذشته افزایش یافته است. این افزایش فعالیت توسعه پیامدهای مهمی را برای آینده این پروتکل‌ها به همراه دارد.

مقایسه دولوپرهای پولکادات و کازماس
مقایسه دولوپرهای پولکادات و کازماس – منبع: Token Terminal

در حالی که فعالیت‌های بخش توسعه در حال افزایش بوده، هر دو پروتکل تلاش کرده‌اند تا در جبهه اجتماعی نشانی از خود به جای بگذارند. داده‌های Lunar Crush کاهش ۴۳ و ۳۹ درصدی در تعاملات اجتماعی و میزان توجه کاربران پولکادات را نشان می‌دهد.

به طور مشابه، کازماس کاهش ۳۶ و ۴۷ درصدی را در تعاملات اجتماعی و میزان توجه کاربران خود مشاهده کرده است.

علاوه بر این، هر دو پروتکل شاهد کاهش احساسات در طول ماه گذشته بودند. داده‌های Santiment حاکی از کاهش قابل‌توجهی در میزان احساسات وزنی بود، که البته تعداد نظرات منفی بیشتر از نظرات مثبت برای هر دو پروتکل بود.

مقایسه احساسات وزنی کازماس و پولکادات
مقایسه احساسات وزنی کازماس و پولکادات – منبع: Santiment

مقایسه تعداد سهامداران در پروتکل کازماس و پولکادات

علیرغم احساسات منفی، سهامداران هر دو پروتکل بسیار خوش‌بین هستند. داده‌های Staking Rewards رشد ۶۵/۱۷ درصدی تعداد سهامداران کازماس را در ماه گذشته نشان می‌دهد. پولکادوت نیز شاهد رشد ۴/۶۹ درصدی سهامداران خود در مدت مشابه بود.

از نظر تعداد سهامداران، کازماس بسیار بهتر از پولکادات عمل کرده است؛ تعداد سهامداران شبکه کازماس ۹۰۳,۴۶۵ است که در مقایسه با ۳۴,۵۰۱ سهامدار پولکادات رقم قابل تأملی است.

تعداد سهامداران در بازه ۳۰ روزه
تعداد سهامداران در بازه ۳۰ روزه – منبع: Staking Rewards

وقتی درباره سلامت پروتکل صحبت می‌کنیم، پولکادات رشد قابل توجهی در فعالیت و درآمد خود تجربه کرده با افزایش ۳۵ درصدی کاربران فعال روزانه. این روند مثبت تأثیر مطلوبی بر درآمد حاصل از شبکه پولکادات داشته است.

به طور مشابه، فعالیت در شبکه کازماس نیز رشد کرده، هرچند که منجر به افزایش درآمد نشده و طی ماه گذشته ۱۲/۳ درصد کاهش یافته است.

در زمان نگارش این خبر، پولکادات با قیمت ۵/۱۴ دلار و کازماس با قیمت ۹/۲۸ دلار معامله می‌شود. هر دو توکن در هفته‌های اخیر افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. با این حال، تفاوت قابل توجهی در حجم و قیمت بین این دو وجود داشته است.

مقایسه قیمت و حجم معاملات کازماس و پولکادات
مقایسه قیمت و حجم معاملات کازماس و پولکادات – منبع: Santiment

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا