اخبار قانون‌گذاری

نقشه راه گروه ۲۰ برای چارچوب‌های نظارتی دارایی‌های کریپتو

هند به‌عنوان رئیس گروه ۲۰ نقشه راه جدیدی را برای اجرای قوانین جهانی کریپتو پیشنهاد می‌کند.

 

کشور هند به‌عنوان رئیس گروه ۲۰ (G20) پیشنهادهایی را در جهت تعیین یک نقشه راه برای معرفی چارچوب‌های نظارتی جهانی برای دارایی‌های کریپتو ارائه کرده است. هند بر این باور است که برای اجرای استانداردهای بین‌المللی در این زمینه و به حداقل رساندن خطرات مرتبط، به سیاست‌های هماهنگ‌تری نیاز است.

هند به‌عنوان رئیس کنونی گروه ۲۰ نظرات خود را برای سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) و صندوق بین‌المللی پول (IMF) ارائه می‌دهد.

هند، رئیس کنونی گروه ۲۰ بزرگترین اقتصادهای جهان (G20)، پیشنهادهایی در مورد تنظیم دارایی‌های رمزارز ارائه کرده است. دهلی نو با این پیشنهادها به دنبال کمک به اولویت‌بندی فعالیت‌های ضروری برای دستیابی به یک سیاست جهانی جامع، منسجم و هماهنگ در این بخش است.

در یادداشتی که در ۱ آگوست منتشر شد، هند گفت که اگرچه «اقدامات چشمگیری» تاکنون توسط سازمان‌های بین دولتی برای تهیه استانداردهای نظارتی در صنعت کریپتو انجام شده است، اما معتقد است که برای اجرای مداوم مقررات اتخاذ شده توسط حوزه‌های قضایی مختلف به هماهنگی بیشتری نیاز است.

این سند بیانگر اطلاعات ورودی هند برای یک سند ترکیبی است که انتظار می‌رود صندوق بین‌المللی پول (IMF) و سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) در پایان ماه آگوست منتشر کنند. دومی نمای کلی از ریسک‌های مختلف مرتبط با کریپتو را نشان می‌دهد و «نقشه راه ایجاد چارچوبی جهانی برای دارایی‌های کریپتو» را در خود جای می‌دهد که گروه ۲۰ برای پذیرش در نظر خواهد گرفت.

در این یادداشت توضیح داده شده که: «هدف از داشتن یک نقشه راه جهانی و مشترک کمک به کشورها برای ایجاد حداقل استاندارد توافق شده برای دارایی‌های کریپتو است که هدف آن حفاظت از اقتصاد کلان، ثبات مالی و یکپارچگی مالی کشورها است» با این هدف که کشورهای فعال در این حوزه در فعالیت‌های نظارتی خود سخت‌گیرانه‌تر عمل کنند.

هند پیشنهاد می‌کند که چندین مرحله عملی در نقشه راه پیشنهادی توسط صندوق بین‌المللی پول و FSB گنجانده شود. این مراحل شامل برقراری ارتباط با تمام حوزه‌های قضایی جهت ایجاد ظرفیت برای اجرا و نظارت بر استانداردها است، که ابتدا با مواردی شروع می‌شود که پذیرش بالاتری برای ارزهای دیجیتال داشته‌اند و صرافی‌های فعال بین‌المللی ارزهای دیجیتال و صادرکنندگان بزرگ استیبل کوین در آن مستقر هستند.

هند تأکید می‌کند: «به‌علاوه، توافق نظر بر گسترش چارچوب‌های نظارتی و سیاست‌های تأییدشده در مورد دارایی‌های رمزارز به کشورهایی که عضو این گروه ایجاد خواهد شد». همچنین خواستار نظارت مستمر بر خطرات ثبات مالی ناشی از دارایی‌های کریپتو توسط FSB و نظارت بر آسیب‌پذیری‌های مالی کلان توسط صندوق بین‌المللی پول و همچنین اشتراک‌گذاری اطلاعات فرامرزی و حمایت از مصرف‌کننده است.

این یادداشت بر ترویج اجرای موثرتر استانداردهای ضد پولشویی (AML) و مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) در حوزه‌های قضایی، با پیروی از رویکرد مبتنی بر ریسک تاکید دارد. هند متقاعد شده است که این اقدامات باید پوشش بیشتری داشته باشند و گروه ویژه اقدام مالی (FATF) باید اجرای آنها را مستقیماً به G20 گزارش دهد.

هند پیشنهاد می‌کند که چارچوبی برای ارائه کمک‌های فنی و راهنمایی به تنظیم‌کننده‌ها و مؤسسات در چارچوب وظایف نهادهای تنظیم استاندارد و نظارت بر اجرای استانداردهای توصیه‌شده در هر حوزه قضایی ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا