اخبار قانون‌گذاریخبر فوری

خبرهای بد برای صنعت ارزهای دیجیتال: مقررات مالیاتی جدید در دنیای کریپتو

انتشار مقررات مالیاتی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده و سرویس درآمد داخلی آمریکا درباره فروش و مبادله دارایی‌های دیجیتال

 

بر اساس قانون پیشنهادی وزارت خزانه داری ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد، کارگزاران ارزهای دیجیتال، از جمله صرافی‌ها و پردازشگرهای پرداخت، باید اطلاعات جدیدی را در مورد فروش و مبادلات دارایی‌های دیجیتال کاربران به سرویس درآمد داخلی (IRS) گزارش دهند.

این قانون بخشی از اقدامات گسترده‌تر کنگره و مقامات نظارتی برای سرکوب کاربران کریپتو است که ممکن است در پرداخت مالیات خود کوتاهی کنند.

وزارت خزانه‌داری گفت که فرم جدید پیشنهادی گزارش مالیاتی به نام فرم 1099-DA برای کمک به مالیات‌دهندگان در تعیین اینکه آیا بدهی مالیاتی دارند یا خیر، ارائه شده و به کاربران ارزهای دیجیتال کمک می‌کند از انجام محاسبات پیچیده برای تعیین سود خود اجتناب کنند.

بر اساس این قوانین، وزارت خزانه‌داری کارگزاران دارایی دیجیتال را مشمول قوانین گزارش اطلاعاتی مشابه با کارگزاران سایر ابزارهای مالی، مانند اوراق قرضه و سهام می‌کند.

بر اساس این پیشنهاد، تعریف «کارگزار» شامل پلتفرم‌های معاملاتی دارایی دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز، پردازنده‌های پرداخت کریپتو و کیف پول‌های آنلاین خاصی است که کاربران دارایی‌های دیجیتال خود را در آنها ذخیره می‌کنند. این قانون شامل ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم و NFT می‌شود.

به عنوان بخشی از اجرای قانون دوجانبه سرمایه‌گذاری زیرساخت و مشاغل (IIJA) توسط دولت بایدن هریس، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده و سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) امروز مقررات پیشنهادی خود را در مورد فروش و مبادله ارزهای دیجیتال منتشر کردند. تنظیم این مقررات تلاشیست برای سرکوب تقلب‌های مالیاتی و در عین حال به مالیات‌دهندگان قانونمند کمک می‌کند تا بدانند در فروش یا مبادله دارایی‌های دیجیتال چقدر بدهی دارند. وضع این قوانین بخشی از اقدامات وزارت خزانه‌داری برای از بین بردن شکاف مالیاتی، رسیدگی به خطرات فرار مالیاتی ناشی از دارایی‌های دیجیتال، و اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که همه بر اساس مجموعه قوانین یکسان عمل می‌کنند.

مقررات پیشنهادی که تا ۳۰ اکتبر برای اظهار نظر و بازخورد عمومی در دسترس است، کارگزاران دارایی‌های دیجیتال را ملزم می‌کند تا فروش و مبادلات دارایی‌ها را گزارش دهند. مقررات پیشنهادی قوانین مربوط به گزارش مالیاتی توسط کارگزاران را روشن و تنظیم می‌کند، و کارگزاران دارایی‌های دیجیتالی نیز ملزم به اجرای قوانین گزارش اطلاعاتی مشابه با کارگزاران اوراق بهادار و سایر ابزارهای مالی هستند.

بر اساس قانون فعلی، مالیات‌دهندگان موظف به پرداخت مالیات سود خود هستند و این حق را دارند که هنگام فروش دارایی‌های دیجیتالی از زیان کسر کنند، هرچند برای بسیاری از مالیات‌دهندگان محاسبه سود دشوار و پرهزینه است. این قوانین پیشنهادی به مالیات‌دهندگان کمک می‌کند تا تعیین کنند که آیا مالیات بدهی دارند یا خیر، و از انجام محاسبات پیچیده یا پرداخت خدمات آماده‌سازی مالیات دارایی دیجیتال برای ارسال اظهارنامه مالیاتی خود اجتناب کنند. بر اساس این مقررات، گزارش مالیات بر دارایی‌های دیجیتال با گزارش‌های مالیاتی سایر دارایی‌ها هماهنگ می‌شود و در نتیجه، از رفتار ترجیحی بین انواع مختلف دارایی‌ها اجتناب می‌شود.

طبق قوانین پیشنهادی، اولین سالی که کارگزاران ملزم به گزارش اطلاعات خود در مورد فروش و مبادله دارایی‌های دیجیتال هستند، در سال ۲۰۲۶ خواهد بود.

وزارت خزانه‌داری و سازمان خدمات درآمد داخلی از نظرات و بازخوردهای مربوط به مقررات پیشنهادی از سوی مالیات‌دهندگان، صنایع و سایر اشخاص ذینفع استقبال می‌کنند. نظرات کتبی تا ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ پذیرفته خواهد شد. جلسه استماع عمومی برای ۷ نوامبر ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا