اخبار تکنولوژیاخبار وب 3

شکست ۷۵ درصد بازی‌های وب3 که بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳ راه‌اندازی شدند

چه اتفاقی برای بازی‌های وب3 افتاده است؟

 

تجزیه و تحلیل داده‌های سایت تحلیلی Coingecko نشان می‌دهد که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳، تعداد ۲۱۲۷ بازی از ۲۸۱۷ بازی وب3 یا شکست خورده‌اند یا اکنون غیرفعال هستند. نرخ شکست بازی‌های وب3 در سال ۲۰۱۹ (۹۴/۳٪) و در سال ۲۰۲۰ (۹۴/۴٪) بالاترین میزان بود، در حالی که در سال ۲۰۲۱، ۳۳۹ بازی از ۷۳۸ بازی شکست خوردند که به معنای نرخ شکست ۴۵/۹ درصدی است. 

سال ۲۰۲۰: بالاترین میزان شکست میان بازی‌های وب3 

در میان سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، از هر چهار بازی وب3 راه اندازی شده، سه بازی از بین رفته‌اند. تحلیل Coingecko همچنین نشان می‌دهد که در این دوره، تعداد بازی‌های وب3 که شکست خورده‌اند به طور متوسط ۸۰/۸٪ در هر سال بوده است.

تعداد بازی‌های وب3 شکست خورده از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳
تعداد بازی‌های وب3 شکست خورده از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ – منبع: Coingecko

طبق داده‌های Coingecko، نرخ شکست این بازی‌ها در سال‌های ۲۰۱۹ (۹۴/۲٪) و ۲۰۲۰ (۹۴/۴٪) بالاترین میزان بوده است. با این حال، در سال ۲۰۲۱، سال آخرین رالی صعودی ارزهای دیجیتال، ۳۳۹ بازی از ۷۳۸ بازی شکست خوردند که به معنای نرخ شکست ۴۵/۹٪ است.

از نظر تعداد واقعی بازی‌های شکست خورده، تحلیل Coingecko می‌گوید که سال ۲۰۲۲ با ۷۴۲ بازی مرده بیشترین تعداد را داشته است. نرخ شکست در آن سال ۱۰۷/۱٪ بود، به این معنی که این تنها سالی بود که تعداد بازی‌های شکست خورده بیشتر از تعداد بازی‌هایی که راه اندازی شدند بوده است.

در همین حال، داده‌ها نشان می‌دهند که سال ۲۰۲۳ از نظر بیشترین تعداد بازی‌های راه اندازی شده در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که سال ۲۰۲۰ کمترین تعداد یعنی ۸۶ بازی وب3 راه اندازی شده داشته. سال ۲۰۲۰ با ۸۱ بازی کمترین تعداد بازی شکست ‌خورده را در پنج سال گذشته ثبت کرد، با اینکه نرخ شکست (نسبت بازی راندازی شده به بازی شکست خورده) در آن بیشتری بوده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا