اخبار تکنولوژی

OpenAI اپلیکیشن رسمی ChatGPT را برای اندروید راه‌اندازی کرد

شرکت OpenAI در یک توییت از راه‌اندازی اپلیکیشن رسمی ChatGPT برای اندروید خبر داد.

 

شرکت OpenAI یک صفحه پیش‌سفارش در فروشگاه آنلاین Google Play ارائه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد پس از آماده شدن اپلیکیشن رسمی ChatGPT، برای نصب این برنامه اقدام کنند.

در ۲۱ ژوئیه، OpenAI خبر از راه‌اندازی نسخه اندروید ربات محبوب هوش مصنوعی ChatGPT در هفته آینده داد. این راه‌اندازی پس از انتشار آن برای کاربران iOS در ماه مه انجام شد.

این اعلامیه به دنبال تلاش‌های اخیر OpenAI برای افزایش ایمنی و شفافیت ابزارهایش با ابتکاراتی مانند واترمارک محتوا صورت گرفته است. ناگفته نماند که این شرکت به دلیل نگرانی در مورد اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی تحت نظارت قرار گرفته است.

شرکت OpenAI بر اقدامات امنیتی بهبود یافته برنامه اندروید در مقایسه با نسخه وب تآکید دارد. همچنین ویژگی‌هایی مانند همگام‌سازی تاریخچه مکالمه در بین دستگاه‌ها، مشابه نسخه iOS را ارائه می‌دهد.

این شرکت با معرفی برنامه‌های اندروید و iOS به طور مستقیم با Bing Chat مایکروسافت که از فناوری GPT-4 OpenAI نیز استفاده می‌کند، رقابت می‌کند. این برنامه ها ابزاری جایگزین برای آزمایش مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) بدون اتکا به مرورگر وب هستند.

این انتشار هم‌زمان با راه‌اندازی ربات باید توسط گوگل در اتحادیه اروپا و برزیل رخ داد. همانطور که انتظار می‌رفت، رقبای دیگری نیز در حال ظهور هستند، مانند Anthropic، با دستیار Claude 2، که عملکردهایی را ارائه می‌دهد که از نسخه پولی ChatGPT OpenAI پیشی می‌گیرد. ChatGPT شاهد کاهش ترافیک در ماه ژوئن بود، به‌عنوان اولین مورد از زمان راه‌اندازی آن.

جامعه کریپتو به طور گسترده‌ای از ChatGPT و دیگر ربات‌های هوش مصنوعی استقبال کرده و برخی حتی از این فناوری برای توسعه توکن‌های جدید استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا