اخبار تکنولوژی

۳۸ درصد از زنان شاغل از کار خود ناراضی هستند

۳۸ درصد از زنان از آینده شغلی خود ناراضی هستند.

 

امروزه زنان نقش مهمی در بخش تکنولوژی ایفا می‌کنند و جزو افراد تاثیرگذار در حوزه تکنولوژی، به‌خصوص کریپتو هستند. با این حال، براساس گزارش Skillsoft Women in Tech در سال ۲۰۲۴، نیمی از زنان شاغل به دلیل نداشتن مهارت‌های مدیریتی و فرصت‌های توسعه شغلی قصد دارند شغل خود را ظرف یک سال ترک کنند. ۸۵ درصد از تیم‌های کاری، نابرابری جنسیتی را تایید می‌کنند و ۳۸ درصد از زنان از آینده شغلی خود ناراضی هستند. اکثر زنان شاغل در درجه اول عدم مدیریت مناسب و آموزش کافی را به عنوان دلایل اصلی ترک مشاغل خود عنوان کردند.

در حالی که هوش مصنوعی (AI) نقش مهمی در فناوری ایفا می‌کند، ۶۰٪ از زنان گزارش داده‌اند که از آن در محل کار استفاده نمی‌کنند و ۶۳٪ از کسانی که از آن استفاده می‌کنند احساس می‌کنند برای کاربرد موثر آن آمادگی ندارند. 

این زنان شاغل معتقدند که قدرت ارتباط هوش هیجانی یک ضرورت برای شغل است. در حال حاضر، آموزش‌های اجرایی و مدیریتی اولویت ۳۷ درصد از زنان است و ۲۳ درصد از آنها به دنبال سمت‌های مربوط به مدیریت پروژه هستند. با این حال، تنها ۲۵ درصد از زنان شاغل رضایت شغلی بالایی دارند. 

۳۶ درصد از زنان شاغل معتقدند که داشتن مدرک یک راه حل خوب است و به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند. بسیاری از زنان به دنبال داشتن آموزش‌ها و گواهینامه در حوزه مدیریت پروژه، مدیریت خدمات فناوری اطلاعات هستند. گزارش Skillsoft Women in Tech از شرکت‌ها می‌خواهد که برای حمایت، توسعه و آموزش جهت توانمندسازی زنان و پر کردن شکاف‌های جنسیتی سرمایه‌گذاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا