اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چین

سقوط ۲۰ درصدی توکن لینک هم‌زمان با روند صعودی پروتکل چین لینک

توکن لینک خلاف جهت پروتکل چین لینک عمل کرد: ۲۰ درصد سقوط قیمت

 

پروتکل چین لینک پس از حفظ یک روند راکد در طول سال ۲۰۲۳، در سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش تصاعدی در استفاده از شبکه و افزایش درآمد کارمزدها بود. 

CCIP شاهد افزایش تقاضا در بازار صعودی است

CCIP یک استاندارد جهانی است که برای ارسال و دریافت داده‌ها و توکن‌ها از طریق بلاک چین کاربرد دارد. این استاندارد جهانی مانند پلی است که شبکه‌های مختلف را به طور یکپارچه به یکدیگر متصل می‌کند.

AMBCrypto اعلام کرد که درآمد ماهانه کارمزد پروتکل چین لینک در ماه مارس به ۲۵۸۱۷۰ افزایش پیدا کرده بود و این نشان‌دهنده جهش ۴ برابری نسبت به ماه فوریه است. به طور کلی، مجموعه هزینه‌های جمع آوری شده در ماه آوریل در زمان نوشتن این مقاله به بیش از ۵۲ هزار دلار رسیده است و این بیشتر از درآمد ماهانه در ماه ژانویه است.

از طرفی، اعداد کل درخواست‌های ارائه شده روی پروتکل چین لینک نیز در ماه‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است و این موضوع به پذیرش رو به رشد آن در فضای Web3 اشاره دارد.

روند شبکه چین لینک در سال ۲۰۲۳ یک روند خطی بود و این احتمالاً به شرایط نزولی بازار ارتباط داشت. اما، با افزایش فعالیت‌ها در بازار صعودی، پروتکل چین لینک طرفداران زیادی پیدا کرد.

چرا توکن لینک مسیر مخالف پروتکل را در پیش گرفت؟

پذیرش بالاتر CCIP بر توکن بومی اکوسیستم، LINK، تأثیری نداشت. بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، توکن LINK با ارزش بازار بیش از ۱۰ میلیارد دلار در ماه گذشته، نزدیک به ۲۰ درصد سقوط کرد. با توجه به این سقوط قیمت توکن لینک، می‌توان نتیجه گرفت که هزینه‌های CCIP ارزشی برای دارندگان توکن ندارند، بلکه کاملاً توسط اپراتورهای نود جمع‌آوری می‌شوند.

طبق داده‌های تاریخی AMBCrypto، توکن LINK با راه‌اندازی CCIP روی شبکه اصلی در جولای سال گذشته ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد. با این حال، در طول سه ماهه چهارم ۲۰۲۳، زمانی که فعالیت در CCIP به میزان قابل توجهی کاهش یافت، ارزش Chainlink تقریباً دو برابر شد. این نشان‌دهنده درجه‌ای از همبستگی منفی است.

روند قیمت توکن لینک
روند قیمت توکن لینک – منبع: CoinMarketCap

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا