اخبار بلاک‌چین

همکاری بلاکچین‌های کاردانو و پولکادات

اهمیت زنجیره‌های شریک در توسعه تکنولوژی بلاکچین

 

 

بلاکچین‌های کاردانو و پولکادات خبر از یک شراکت و همکاری استراتژیک دادند که نقطه عطف مهمی در تکامل مقیاس پذیری بلاک چین‌ها و قابلیت تعامل‌پذیری میان آنها است. همکاری بین این دو پلتفرم پیامدهای گسترده‌ای برای فضای وب3 خواهد داشت.

پولکادات اخیراً در یک توییت بر دامنه وسیع این مشارکت تأکید کرده است: «کاردانو از Substrate، که پایه و اساس Polkadot SDK است، برای ساخت پروژه «زنجیره شریک» استفاده خواهد کرد و این پتانسیل Substrate برای گسترش در فضای وب3 و سهولت استفاده از آن برای سایر زنجیره‌ها و اکوسیستم‌ها را نشان می‌دهد. 

شرکت IOG، سازنده کاردانو، توجه زیادی به Substrate نشان داده است. این شرکت در بیانیه‌ای از آن به عنوان یک «چارچوب ماژولار اوپن سورس و معتبر» یاد کرده و تصمیم خود را برای کمک به گسترش دامنه آن اعلام کرده است. این حرکت نه تنها استراتژی IOG را پررنگ می‌کند، بلکه بر روحیه مشترک و توسعه تکنولوژی بین دو این نهاد نیز تأکید دارد. 

دیدگاه کاردانو برای آینده بلاکچین

شرکت IOG در یک پست بلاگی چشم‌انداز هدف خود از این شراکت را اینگونه را بیان کرده است: «در کنفرانس کاردانو ۲۰۲۳، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت IOG، چارلز هاسکینسون، چارچوبی جدید معرفی کرده است که به توسعه‌دهندگان و اعتبارسنج‌ها روش‌های جدیدی را ارائه می‌دهد تا از قدرت‌های اصلی کاردانو—و چندین تکنولوژی جدید جذاب—برای ایجاد زنجیره‌های بهینه شریک خود استفاده کنند.»

هاسکینسون توضیح داده که این ابتکار به چه دلیل انجام شده است: «زنجیره‌های شریک نحوه راه‌اندازی و عملکرد زنجیره‌های جدید بلاکچین را تغییر خواهند داد، آن هم با ترکیب تکنولوژی بلاکچین‌های دیگر با امنیت، نقدینگی و قابلیت اعتماد کاردانو. زنجیره‌های شریک ما این مزایا را بدون هیچ محدودیتی در شبکه خود به دست خواهند آورد.» 

طراحی کاردانو که لایه تسویه کاردانو (CSL) را از لایه محاسبات کاردانو (CCL) جدا می‌کند، یکی از اساسی‌ترین بخش‌های معماری آن بوده است. هاسکینسون معتقد است که با زنجیره‌های شریک، شبکه‌ها توانایی ایجاد لایه محاسبات خود با بهره‌گیری از چارچوب ماژولار و اجزای موجود را خواهند داشت، اما همچنان از CSL برای تسویه تراکنش‌ها در سراسر زنجیره‌ها استفاده خواهند کرد.

هاسکینسون بیشتر بر تطابق دو پلتفرم کاردانو و پولکادات (Polkadot) تأکید کرده و گفته است: «استفاده از این رویکرد ماژولار با Substrate امکان اجرای هر پروتکل توافقی را به زنجیره‌های شریک می‌دهد.» نخستین بلاکچینی که این چارچوب را پیاده‌سازی می‌کند، زنجیره Midnight است که با تمرکز بر حفاظت از داده‌ها توسط IOG ساخته شده است. 

این شراکت یک همکاری استراتژیک بین دو پلتفرم کاردانو و پولکادات برای ایجاد یک جهان متصل از بلاکچین‌ها است. این همکاری به چالش‌های اصلی در فضای بلاکچین، از جمله تعامل، امنیت، توکنومیک‌ها و محدودیت تأمین‌کننده‌ها رسیدگی می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا