اخبار آلت کوین هااخبار قانون‌گذاری

شرکت Circleبه دنبال عرضه اولیه سهام (IPO) در اوایل سال ۲۰۲۴ است

آیا عرضه اولیه سهام Circle قبل از هاوینگ اتفاق می‌افتد؟

بر اساس گزارش‌ها، Circle ناشر استیبل کوین USDC قصد دارد برای عرضه اولیه عمومی در اوایل سال ۲۰۲۴ آماده شود. این ناشر اعلام کرد که می‌خواهد به شرکت‌هایی مانند کوین بیس ملحق شود. 

تمامی این شرکت‌ها، شرکت‌های ارزهای دیجیتالی هستند که وارد بورس شدند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که بحث‌ها برای آماده‌سازی یک عرضه اولیه سهام هنوز ادامه دارد. 

آیا عرضه اولیه سهام Circle قبل از هاوینگ اتفاق می‌افتد؟

شرکت به طور رسمی اعلامیه‌ای صادر نکرده است اما بلومبرگ گزارش داد که در حال حاضر بحث‌های داخلی در مورد این موضوع وجود دارد و هنوز جدول زمانی مشخصی در نظر نگرفتند. بلومبرگ گفت: «شرکت در حال گفت‌وگو با مشاوران برای آماده‌سازی عرضه اولیه عمومی است.» 

اگر نگاهی به دو سال گذشته بیندازیم، متوجه می‌شویم که قبل از رویداد هاوینگ بیتکوین در سال 2024 معمولاً بازار بهبود می‌یابد و قیمت بیت کوین بالا می‌رود. در نتیجه، اکنون بهترین زمان برای ورود شرکت‌های کریپتو به بورس است.

توسعه شرکت Circle چند ماه پس از خرید سهام Circle توسط کوین بیس، صرافی رمزارز مستقر در ایالات متحده اتفاق افتاد. این خرید در واقع یک مدل تقسیم درآمد بین Circle و Coinbase از معاملات کوین USDC بود. CoinGape در آن زمان گزارش داد که این صرافی ۱۵۱ میلیون دلار درآمد از USDC در سه‌ماهه دوم کسب کرده است.

این اتفاق زمانی رخ داد که بحث‌های زیادی در مورد نیاز به مقررات استیبل کوین در ایالات متحده مطرح شد زیرا چندین قانون‌گذار قصد دارند تا استیبل کوین‌های پیشرو با پشتوانه دلاری را تحت کنترل خود بگیرند. 

همچنین کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در جولای ۲۰۲۳ لایحه شفافیت برای پرداخت های استیبل کوین را تصویب کرد. هدف از تصویب این لایحه ایجاد یک چارچوب قانونی کلی برای استیبل کوین‌هاست.

ارزش کل بازار USD Coin در حال حاضر ۲۴.۴۳ میلیارد دلار است و همین ارزش این استیبل کوین را در رتبه ششم بین ارزهای دیجیتال برتر قرار می‌دهد. رقیب این استیبل کوین USDT است و در مقایسه با USDC ارزش بازاری معادل ۸۶ میلیارد دلار دارد. اندازه کل بازار USDC در مدت مشابه ۶۸ درصد کاهش یافت و این در حالیست که ارزش بازار USDT در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۱ درصد بالا رفت.

در حالی که قیمت بیتکوین در مقایسه با سال گذشته تقریباً دو برابر شد، قیمت سهام شرکت مایکرو استراتژی (MSTR) در همان دوره بیش از ۱۲۴ درصد افزایش یافت. علت این افزایش قیمت به خاطر موضع تهاجمی این شرکت در مورد انباشت بیت کوین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا