اخبار اتریوماخبار قانون‌گذاری

SEC در ماه می ETF اسپات اتریوم را تایید می‌کند

کمیسیون بورس اوراق بهادار ETF اسپات اتریوم را تایید می‌کند و قیمت اتریوم بالا می‌رود.

 

بانک استاندارد چارترد افزایش قابل توجه قیمت اتریوم (ETH) را در ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌کند. طبق گفته این بانک، قیمت اتریوم تا ماه می ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت و به ۴۰۰۰ دلار می‌رسد. 

تمامی این خوش‌بینی‌ها برای قیمت اتریوم در صورتی به حقیقت می‌پیوندد که برنامه‌های ETF اسپات اتریوم تاییدیه نظارتی ایالات متحده را دریافت کند.

تیم تحقیقاتی این بانک، به رهبری جف کندریک، معتقد است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) استراتژی مشابه رد اولیه درخواست ETF بیتکوین را پیش از تایید نهایی، دنبال خواهد کرد. 

انتظار می‌رود که اسپات ETF اتریوم در مهلت نهایی ۲۳ می، همزمان با مهلت‌ درخواست‌های ارسال شده توسط شرکت‌های مدیریت دارایی VanEck و Ark/21Shares، به تصویب قانونی برسد. موج خوشبینی برای تایید ETF اسپات اتریوم ریشه در عدم نامگذاری اتریوم به عنوان اوراق بهادار دارد. 

همانطور که می‌دانید، آژانس SEC اکثر ارزهای دیجیتال را به عنوان اوراق قرضه در نظر می‌گیرد اما در مورد اتریوم رویکرد تازه‌ای دارد. از طرفی، از آنجایی که اتریوم به عنوان یک قرارداد فیوچرز تنظیم شده در فهرست بورس کالای شیکاگو قرار دارد، به احتمال زیاد شاهد تایید ETF اسپات اتریوم باشیم. 

همچنین، کندریک تاکید کرد که Grayscale به دنبال تایید اسپات ETF اتریوم خود است، بنابراین رد آن برنامه احتمالاً منجر به درخواست تجدیدنظر دیگری توسط Grayscale خواهد شد.

دیدگاه صعودی نسبت به ETF اسپات اتریوم

جف کندریک پیش‌بینی می‌کند که ETF‌های بیت‌کوین در سال جاری ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار ورودی جذب خواهند کرد و به طور بالقوه قیمت بیت‌کوین را تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار و تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رساند. در حالی که پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ هزار دلار برای بیتکوین همچنان روی میز است، کندریک پیشنهاد می‌کند که جریان‌های ورودی پیوسته به ETF‌های اسپات بیت‌کوین به تدریج قیمت بیت‌کوین را بالا می‌برد.

با این حال، پویایی‌های اخیر بازار، رفتار متفاوت بیت‌کوین را نشان می‌دهد و ارزش آن در محدوده باریکی در نوسان است. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته، بازاری با نوسانات متوسط را تجربه کرد و محدوده معاملاتی آن از ۴۱۷۳۵ تا ۴۲۴۷۹ دلار در هر واحد بود.

با این وجود، حجم معاملات نسبتا پایین بود و روی سطح ۱۲/۴۳ میلیارد دلار قرار داشت. از طرفی، ارزش بازار بیتکوین روی سطح ۸۲۸ میلیارد دلار بود.در این میان، میانگین‌های متحرک بیت‌کوین یک روند خوش‌بینانه، به‌ویژه در دوره‌های کوتاه‌تر را نشان می‌دهد، اما میانگین‌های متحرک ساده ۳۰ روزه و ۵۰ روزه حاکی از یک سیگنال نزولی است و معامله‌گران بلندمدت باید احتیاط کنند.

در نهایت، بازار ارزهای دیجیتال پویا و غیرقابل پیش بینی باقی می‌ماند و اسپات ETF اتریوم به طور بالقوه چشم انداز بازار را در ماه های آینده تغییر می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا