اخبار آلت کوین هااخبار اتریوماخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل فاندامنتال

داده‌ها و قیمت اتریوم (ETH) تایید می‌کند که فروشندگان بازار را تحت کنترل خود دارند

داده‌های مربوط به اتریوم (ETH) نشان از کاهش تقاضا برای خرید این رمزارز دارند

داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تمایلی به خرید ندارند، زیرا انتظار می‌رود که فورک شانگهای مقدار قابل‌توجهی از اتریوم (ETH) را برای معامله در یک دوره کوتاه باز کند.

قیمت اتر بین ۲ تا ۳ مارس شش درصد کاهش یافت و پس از آن معاملات در محدوده نزدیک به ۱۵۶۰ دلار انجام شد.

با این حال، تحلیل بازه زمانی طولانی‌تر روند مشخصی را نشان نمی‌دهد، و نمودار آن صرفاً به یک کانال نزولی یا یک الگوی صعودی هفت هفته‌ای اشاره می‌کند.

چارت یک روزه شاخص قیمت اتر (ETH) به دلار
چارت یک روزه شاخص قیمت اتر (ETH) به دلار – منبع: TradingView

فقدان نوسان در رمزارز اتر را می‌توان تا حدی به خاطر هارد فورک آینده شانگهای دانست که با هدف امکان برداشت از سهام اتر (ETH) انجام می‌شود.

هر یک از شرکت‌کنندگان باید ۳۲ اتر (ETH) را برای پشتیبانی از پروتکل اجماع شبکه در Beacon Chain قفل کنند.

به گفته تیم بیکو، توسعه‌دهنده اصلی اتریوم و هماهنگ‌کننده این پروژه، پس از یک سری تأخیر، انتظار می‌رود که آپدیت شانگهای کاپلا، که با نام Shapella نیز شناخته می‌شود، در اوایل ماه آوریل رخ دهد.

آپدیت شبکه آزمایشی گورلی (Goerli) در ۱۴ مارس آخرین تمرین برای هارد فورک شانگهای قبل از راه‌اندازی آن در شبکه اصلی خواهد بود.

افزایش خطرات مربوط به رکود می‌تواند به نفع فروشندگان اتریوم (ETH) باشد

از منظر اقتصاد کلان، جروم پاول، رئیس صندوق ذخیره فدرال آمریکا، در ۷ مارس در برابر کمیته بانکی سنا شهادت داد. پاول اظهار داشت که باتوجه به نتایج مثبتی که از آخرین داده‌های اقتصادی دریافت کرده‌ایم، نرخ‌های بهره احتمالاً بالاتر از حد انتظار افزایش می‌یابد.

شواهد حاکی از عقب ماندن صندوق ذخیره فدرال آمریکا از منحنی تورم است که احتمال افزایش شدیدتر از حد انتظار نرخ بهره و فروش دارایی توسط مقامات مالی را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، شاخص تورم سیتی گروپ در ماه فوریه برای اولین بار در بیش از ۱۲ ماه افزایش یافت.

برای دارایی‌های پرریسک، از جمله ارزهای دیجیتال، یک حرکت اساسی‌تر توسط صندوق ذخیره فدرال آمریکا مستلزم یک سناریوی نزولی است، چرا که سرمایه‌گذاران به دنبال درآمد و قیمت ثابت دلار آمریکا هستند. 

این تغییر در یک محیط رکودی، که بسیاری تصور می‌کنند یا در در حال حاضر به اینجا رسیده و یا قرار است ایجاد شود، آشکارتر می‌شود.

محیط نظارتی فشار بیشتری را بر شرکت‌های ارزهای دیجیتال وارد می‌کند، به‌ویژه پس از اینکه کارین ژان پیر، سخنگوی ایالات متحده گفت که کاخ سفید متوجه شده است که بانک سیلورگیت در ماه‌های اخیر مشکلات بسیاری را تجربه کرده است.

بیایید نگاهی بیندازیم به داده‌های مربوط به اتر تا متوجه شویم که سطح قیمت ۱۵۶۰ دلار می‌تواند به سطح حمایتی تبدیل شود یا سطح مقاومتی.

داده‌های مربوط به اتریوم (ETH) نشان از کاهش تقاضا برای خرید این رمزارز دارند

قراردادهای سالانه سه‌ماهه آتی اتر باید بین ۵ تا ۱۰ درصد در بازارها معامله شود تا هزینه‌ها و ریسک‌های مرتبط را پوشش دهد. 

با این حال، انجام معاملات با تخفیف عدم اطمینان تریدرها را نشان می‌دهد و به عنوان یک شاخص نزولی در نظر گرفته می‌شود.

قراردادهای سالانه آتی سه‌ماهه اتر
قراردادهای سالانه آتی سه‌ماهه اتر – منبع: Laevitas

چارت بالا نشان می‌دهد که این وضعیت کمی تریدرها را ناراحت کرده، چرا که قراردادهای آتی اتر (به طور متوسط) از ۴/۹٪ یک هفته قبل به ۳/۱٪ در ۷ مارس رسید.

با این حال، کاهش تقاضا برای خرید لزوماً به معنی معامله پرایس اکشن به روش معکوس نیست. در نتیجه، تریدرها باید بازارهای گزینه‌های اتر را تحلیل کنند تا بفهمند چگونه نهنگ‌ها و سازندگان بازار تغییرات قیمت در آینده را تعیین می‌کنند.

*پرایس اکشن یک روش ترید است که یادگیری آن می‌تواند بازدهی معاملات فعالان بازار سرمایه را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. در این روش، تریدر با استفاده از چارت قیمتی خام و بدون استفاده از هیچ‌گونه اندیکاتوری، اقدام به پیش‌بینی و معامله می‌کند.

شاخص شیب دلتا ۲۵٪ نشانه‌ای گویا است که بازارسازان و میزهای آربیتراژ برای محافظت در جهت بالا و پایین هزینه بیش از حد پرداخت می کنند.

در بازارهای نزولی، سرمایه‌گذاران بازار آپشن شانس بیشتری برای کاهش قیمت دارند که باعث می‌شود شاخص انحراف به بالای ۱۰ درصد برسد. از سوی دیگر، بازارهای صعودی تمایل دارند متریک انحرافی را به زیر ۱۰-٪ هدایت کنند، به این معنی که فروش در بازار آپشن نزولی تقاضای کمتری دارد.

شاخص شیب دلتا ۲۵٪ در بازار آپشن اتر سی روزه
شاخص شیب دلتا ۲۵٪ در بازار آپشن اتر سی روزه – منبع: Laevitas

شیب دلتا در ۴ مارس به بالای آستانه نزولی ۱۰ درصدی حرکت کرد که نشان دهنده استرس تریدرهای حرفه‌ای بود. یک بهبود مختصر در ۷ مارس اتفاق افتاد، اگرچه با وجود این معیار همچنان انتظار روند نزولی می‌رود زیرا تریدرها گزینه هزینه‌های بالاتری را برای گزینه‌های فروش محافظ اعمال می‌کنند.

سرمایه‌گذارانی که تصمیمات خود را بر مبنای تحلیل فاندمنتال قرار می‌دهند، احتمالاً به چند هفته اول پس از آپدیت شانگهای نگاه می‌کنند تا تأثیر بالقوه باز کردن اتریوم (ETH) را اندازه‌گیری کنند. در نهایت، گزینه‌ها و بازارهای آتی نشان می‌دهند که تریدرهای حرفه‌ای تمایل کمتری به اضافه کردن موقعیت‌های خرید دارند و این موضوع شانس بالاتری به قیمت ۱۵۶۰ دلار می‌دهد که در هفته‌های آینده به سطح مقاومت تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا