اخبار بیت کویناخبار قانون‌گذاری

حساب کاربری X کمیسیون هک شد: ETF بیتکوین همچنان در انتظار تایید SEC

گری جنسلر در توییتی خبر تایید ETF بیتکوین را رد کرد.

دقایقی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست‌های مربوط به ETF بیتکوین را پذیرفته است. به دنبال این خبر، سایت‌های رسمی و خبرگزاری‌های معتبر خبر تایید ETF بیتکوین را تایید و منتشر کردند. 

در حالی‌که خبرگزاری‌های محلی و سایت‌های رسمی این خبر مهم را درپلتفرم‌های خود منتشر می‌کردند، چیزی نگذشت که حساب رسمی گری جنسلر، رئیس SEC در Xاعلام کرد که این خبر جعلی است و حساب X (توییتر) مربوط به این کمیسیون هک شده است و SEC هنوز ETF بیت‌کوین را تایید نکرده است. 

توییت گری جنسلر درباره هک شدن حساب کاربری SEC
توییت گری جنسلر درباره هک شدن حساب کاربری SEC – منبع: حساب X گری جنسلر 

نکته جالب ماجرا اینجاست که به دنبال انتشار خبر جعلی تایید ETF بیتکوین و توییت گری جنسلر، تحلیلگر ارشد بلومبرگ، اریک بالچوناس در توییتی در حساب کاربری X خود اعلام کرد که ممکن است دلیل انتشار این خبر جعلی این بوده باشد که خبر تایید ETF بیتکوین به اشتباه در زمان نادرستی منتشر شده و زودتر از موعد در حساب کاربری X این کمیسیون اعلام شده است.

توییت اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ
توییت اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ – منبع: حساب X اریک بالچوناس

به دنبال انتشار این خبر جعلی، چارت قیمت بیت‌کوین تغییراتی داشت که نشان تاثیر این خبر بر روند بازار کریپتو دارد. قیمت بیت کوین به دنبال پست جعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مبنی بر تایید ETF بیتکوین افزایش و سپس کاهش یافت.

قیمت بیت کوین قبل از سقوط به ۴۵۲۸۵ دلار به محدوده ۴۷۹۵۰ دلار رسیده بود. این رمزارز اکنون در زمان انتشار این خبر با قیمت ۴۵۸۸۱ دلار معامله می‌شود.

چارت قیمت بیتکوین به دنبال انتشار خبر جعلی تایید ETF بیتکوین
چارت قیمت بیتکوین به دنبال انتشار خبر جعلی تایید ETF بیتکوین – منبع: The Block

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا