اخبار بین الملل

پذیرش ارز دیجیتال داخلی جامائیکا درمیان رانندگان تاکسی

جامائیکا به دنبال گسترش پذیرش ارز دیجیتال داخل خود، Jam-Dex

 

اتوبوس‌داران و راننده‌های تاکسی در جامائیکا مشتاق به استفاده از ارز دیجیتال داخلی بانک مرکزی این کشور (CBDC) یعنی Jam-Dex هستند. دلیل این امر این است که مردم این کشور به دنبال کارایی عملیاتی و کاهش هزینه‌ها و خطرات امنیتی هستند.

بانک مرکزی جامائیکا در سال ۲۰۲۲ ارز دیجیتال داخلی Jam-Dex را راه‌اندازی کرد که مخفف عبارت Jamaican Digital Exchange است که با یک رویداد ایردراپ برای تسریع در پذیرش گسترده آن پشتیبانی شد. اخیراً، آلدو آنتونیو، یکی از بنیانگذاران و سرپرست اجرایی گروه ملی اتحاد حمل‌ونقل (NTAG)، تلاش‌های خود را برای گسترش پذیرش Jam-Dex در صنعت حمل‌ونقل فاش کرد.

طبق یک گزارش محلی از Jamaica Observer، آنتونیو کنجکاوی کمتری در رابطه با ارز دیجیتال داخلی در بین رانندگان اتوبوس و تاکسی مشاهده می‌کند––که در درجه اول دلیل آن نرخ پایین پذیرش در بین فروشندگان و مصرف‌کنندگان است. با این وجود، آنتونیو همچنان خوشبین است. او ارز دیجیتال داخلی جامائیکا را چیزی می‌بیند که در بخش حمل‌ونقل عمومی تحول ایجاد می‌کند و باید مورد استقبال قرار بگیرد.»

آنتونیو معتقد است جامائیکا به منظور عملی کردن Jam-Dex به مشتریان بیشتری نیاز دارد که مایل به استفاده از ارز دیجیتال داخلی باشند. عدم جذب مشتری باعث دلسردی بازرگانان و در نهایت کنار گذاشته شدن کامل ارز دیجیتال خواهد شد.

به گفته آنتونیو، صنعت غذا و حمل‌ونقل دو بخش اصلی هستند که می‌توانند استفاده روزانه از Jam-Dex را افزایش دهند. 

او افزود«اگر بتوانیم مردم کشور را به انتقال و پرداخت هزینه حمل‌ونقل با استفاده از Jam-Dex به صورت روزانه وادار کنیم، می‌توانیم ارز دیجیتال را به دست مردم برسانیم.»

علاوه بر این، پذیرش گسترده ارز دیجیتال داخلی نگرانی‌های رانندگان مربوط به حمل پول نقد یا پس دادن باقی‌مانده کرایه را از بین می‌برد. 

جامائیکا در حال حاضر برای فعال کردن خدمات CBDC در تلفن‌های همراه عموم مردم تلاش می‌کند. آنتونیو در پایان گفت: «با این اتفاق و آموزش در حال وقوع، این بخش می‌تواند تا ژانویه، در موقعیتی قرار بگیرد که بتواند پرداخت‌های کریپتو را بپذیرد».

تخمین زده می‌شود ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار راننده در جامائیکا زندگی می‌کنند که می‌توانند به گسترش دسترسی ارز دیجیتال داخلی این کشور به فراتر از ۱۰ هزار فروشنده، که ۲۰۰ هزار نفر آنها از ارز دیجیتال داخلی از طریق کیف پول دیجیتال Lynk استفاده می‌کنند، کمک کنند.

در حالی که جامائیکا در تلاش برای توسعه ارز دیجیتال داخلی خود از طریق رانندگان است، در سه ماهه اول ۲۰۲۳، شرکت ژاپنی نیسان چهار برند تجاری جدید مرتبط با Web3 را در ایالات متحده ثبت کرد. علاوه بر این، واحد ژاپنی این شرکت در حال تجربه فروش خودرو در متاورس است. این شرکت برنامه‌های متنوعی برای معرفی لباس‌های مجازی، اتومبیل، کارت‌های معاملاتی، اسباب بازی‌ها، بلیط‌ها و یک بازار NFT برای ترید و ضرب NFTها خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا