اخبار آلت کوین ها

سال ۲۰۲۴ برای سرمایه‌گذاران میمکوین ها ناامیدکننده است

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و ناامیدی از روند قیمت میمکوین ها

 

میمکوین ها که به برخورداری از ساختار سفته بازی و نوسانات قیمتی سریعشان شناخته می‌شوند، در سال ۲۰۲۴ جزو برترین‌های بازار رمزارزها بودند. با این حال، نوسانات اخیر بازار باعث کاهش سودهای چشمگیر آنها از ابتدای سال شده و نگرانی‌ها در مورد زیان‌های بیشتر بین سرمایه‌گذاران را افزایش داده است.

ناامیدی برای سرمایه‌گذاران پپه (PEPE) و Dogwifhat

بازار ارزهای دیجیتال شاهد اصلاح قابل توجهی از ۱۸ تا ۱۹ مارس بود و منجر به خروج بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار در یک روز از بازار کریپتو شد. این تغییر ناگهانی از حالت بسیار صعودی به حالتی کمی نزولی، سایه‌ای بر هیجان بازار میمکوین ها انداخت و شک و گمان را در مورد ادامه روند صعودی آنها در محیط بازار ایجاد کرد. شاخص‌های فنی دو ارز دیجیتال جایگزین، پپه (PEPE) و داگ ویف هت (WIF)، هشدار می‌دهند و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند که به دلیل عملکرد اخیر و خطرات احتمالی، در هفته آینده از این میمکوین ها دوری کنند.

پپه (PEPE) در ۳۰ روز گذشته افزایش قابل توجه بیش از ۵۰۰ درصدی داشته، اما از آن زمان از شتاب افتاده و شاخص قدرت نسبی (RSI) به ۵۵ رسیده است. علیرغم قیمت‌های بالا، روند نزولی که نشان‌دهنده ریسک‌های. احتمالی ناشی از روند نزولی است، در نمودار روزانه ظاهر شده. PEPE، که فاقد هرگونه کاربرد مشخصی به جز سفته بازی است، با سطوح حمایت قابل توجهی روبرو است و ارزش آن کاهش شدیدی را تجربه است.

داگ ویف هت (WIF) نیز در ۳۰ روز گذشته شاهد افزایش قابل توجهی حدود ۶۰۰٪ بوده است که سرمایه‌گذاران فردی را به بلاکچین سولانا (SOL) جذب کرده است. با این حال، اکنون سرمایه‌گذاران ممکن است تمایل به گرفتن سود داشته باشند که می‌تواند منجر به شوک در نقدینگی و کاهش قابل توجه قیمت شود. سطوح حمایت کلیدی برای WIF در حال حاضر مورد آزمایش قرار دارند و در صورتی که سطوح فعلی حفظ نشوند باید منتظر سقوط قیمت ۸۶٪ باشیم.

جذابیت میمکوین ها براساس نظریه «احمق بزرگ‌تر»

براساس نظریه اقتصادی «احمق بزرگ‌تر» یا Greater Fool Theory، وقتی که یک فرد دارایی خاصی را با قیمت بالاتر از ارزش واقعی آن خریداری کرده، کسی که حاضر است همان دارایی را با قیمت بیشتری از او بخرد، احمق بزرگتر است.

جذابیت میمکوین ها اغلب از جاذبه سفته بازی آنها ناشی می‌شود، که بر اساس انتظار فروش به خریدار بعدی با قیمت بالاتر است. به عبارت دیگر، جذابیت آنها به نظریه احمق بزرگتر متکی است. این ویژگی سفته بازی می‌تواند منجر به افزایش سریع قیمت‌ها شود اما همچنین سرمایه‌گذاران را در معرض خطرات قابل توجهی قرار می‌دهد، به ویژه زمانی که احساسات بازار تغییر می‌کند.

در حالی که حمایت یا تأیید بیشتر از سوی چهره‌های مشهور می‌تواند منجر به افزایش مجدد علاقه و افزایش قیمت‌ها در میمکوین ها شود، سرمایه‌گذاران باید محتاط باشند، به ویژه در برابر احتمال کاهش قیمت. پرهیز از معامله دارایی‌هایی مانند PEPE و WIF در دوره‌های افزایش نوسانات می‌تواند به کاهش زیان‌های احتمالی کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا