اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

سقوط زودهنگام بیتکوین به زیر ۵۰ هزار دلار

سرمایه‌گذاران بیت کوین به فکر کسب سود افتاده‌اند!

 

بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط می‌کند. داده‌های آنچین و ساختار بازار بیتکوین از آغاز یک دوره کسب سود برای سرمایه‌گذاران خبر می‌دهند.

پس از رسیدن قیمت بیتکوین به ۵۰ هزار دلار، داده‌های مختلفی نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران بیت کوین به فکر کسب سود افتاده‌اند.

قیمت بیتکوین در ۱۲ فوریه برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۱ به ۵۰ هزار دلار رسید، پس از افزایش ۱۵ درصدی در فوریه.

با این حال، همانطور که در چارت روزانه بیتکوین نشان داده شده است، بیت کوین در حال حاضر با مقاومت سربار ۵۰ هزار دلار مواجه است و پس از اینکه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) تورم سالانه ۳/۱ درصد را نشان داد، قیمت در ۱۳ فوریه بیش از ۲ درصد کاهش یافت که فراتر از انتظارها بود.

چارت قیمت روزانه بیتکوین
چارت قیمت روزانه بیتکوین – منبع: TradingView

بیتکوین وارد فاز جدیدی می‌شود

دارندگان بیتکوین شروع مثبتی در سال ۲۰۲۴ داشته‌اند، اما داده‌های تحلیل بلاکچین Glassnode نشان می‌دهد که بازار ممکن است وارد فاز جدیدی شود. گزارش Glassnode نشان داد که دارندگان بلندمدت BTC از نوامبر ۲۰۲۳ بیش از ۳۰۰ هزار بیتکوین خرج کرده‌اند.

از سال ۲۰۲۱، کندل روزانه بیتکوین فقط به مدت ۱۴۱ روز بالای ۵۰۲۰۰ دلار ثبت شده است که ۲/۸۴ درصد از تاریخ معاملات آن را تشکیل می‌دهد. قیمت فعلی اغلب سرمایه‌گذاران را در موقعیت مطلوبی قرار می‌دهد، جایی که ممکن است شروع به کسب سود کنند. در واقع، تنها ۱۳ درصد از کل عرضه در حالت زیان بالای ۴۸ هزار دلار است. این مجموعه داده با داده‌های نسبت خروجی تراکنش خرج نشده اخیر (UTXO) بیتکوین همزمان است.

خروجی تراکنش خرج نشده (UTXO) به خروجی تراکنشی اشاره دارد که می‌تواند به عنوان ورودی در یک تراکنش جدید استفاده شود. نسبت UTXO به عنوان تعداد معاملات در سود یا زیان با مقایسه قیمت زمانی که یک UTXO خاص ایجاد یا از بین رفت تعریف می‌شود.

وقتی نسبت UTXO بالا است، به این معنی است که کوین‌ها از زمانی که در طول آن تراکنش ایجاد شده‌اند حرکتی نداشتند. پس از اینکه بیتکوین به ۵۰ هزار دلار رسید، نسبت UTXO به ۹۶/۶۲ درصد رسید که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران شروع به کسب سود بیشتری کرده‌اند.

چارت توزیع قیمت تراکنش خرج نشده بیتکوین
چارت توزیع قیمت تراکنش خرج نشده بیتکوین – منبع: Glassnode

از سوی دیگر، دارندگان بیتکوین در بازه زمانی کوتاه‌مدت صفر شدند و تحت تاثیر دوره رالی  ETF بیت کوین سود عرضه STH به ۱۰۰ درصد رسید، اما اصلاح قیمت بیت کوین به ۳۸هزار دلار، میانگین آن را به ۵۷/۵ درصد کاهش داد.

جریان ETF بیتکوین افزایش یافت

در همین حال، ETFهای بیتکوین در هفته گذشته شاهد جریان‌های خالص بالایی بودند. به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ ETF، جریان تجمعی خالص برای ده صندوق ETF به بیش از ۳ میلیارد دلار رسیده است. داده‌های گزارش CoinShares همچنین نشان می‌دهد که کل دارایی‌های کریپتو تحت مدیریت (AUM) به ۵۹ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین رقم از سال ۲۰۲۲ است.

جریان قوی ETF بیتکوین، شاخص حق بیمه کوین بیس را به سمت یک دوره پریمیوم سوق داده است که نشان‌دهنده افزایش فشار خرید در این صرافی است.

شاخص پریمیوم صرافی کوین بیس برای بیتکوین
شاخص پریمیوم صرافی کوین بیس برای بیتکوین – منبع: CryptoQuant

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا