اخبار بلاک‌چین

توقف پروژه پروتکل Ore به دلیل ازدحام در شبکه سولانا

پروتکل Ore، یک شبکه استخراج در سولانا، فعالیت خود را به دلیل ازدحام در شبکه سولانا متوقف کرده است.

 

پروتکل Ore که یک شبکه ماینینگ مشابه شبکه بیتکوین بر بستر سولانا است به دلیل ازدحام در شبکه عملیات خود را متوقف کرد.

یکی از مشارکت‌کنندگان پروتکل Ore سولانا با نام مستعار هاردات چاد، تصمیم خود مبنی بر تعلیق پروژه استخراج سولانا از از طریق پروتکل Ore را در پلتفرم X اعلام کرد. در حال حاضر این شبکه دچار ازدحام زیادی شده و پروتکل Ore نمی‌تواند پروسه استخراج خود را به طور کامل انجام دهد.

هدف از این اقدام کاهشازدحام در شبکه سولانا و کسب سود بیشتر اعضای جامعه سولانا و Ore است. برخی معتقدند که این تعلیق در پروتکل Ore یک گام استراتژیک به سمت انتشار نسخه ۲ در آینده است. البته ناگفته نماند که برخی نگران هستند که روند استخراج سولانا توسط پروتکل Ore باعث تشدید ازدحام در این شبکه شود.

 راه‌حل‌های جایگزین ازدحام شبکه سولانا

تعلیق در پروژه استخراج سولانا پروتکل Ore نشان می‌دهد که دوشاخه کردن ORE راه حل فوری برای مشکلات تراکم سولانا نیست. انتشار به روز رسانی نسخه 1.17.31 پروتکل Ore توسط سولانا و کاوش در روش‌های جایگزین مانند کیفیت خدمات استیکینگ (SWQoS) نشان‌دهنده یک رویکرد چند وجهی برای مقابله با تراکم شبکه است. 

با توقف استخراج سولانا در پروتکل Ore، سولانا احتمالاً این گزینه‌های جایگزین را برای رفع ازدحام شبکه اصلی در نظر می‌گیرد. سولانا در حال حاضر یک موضع فعال نسبت به بهینه‌سازی و مقیاس پذیری شبکه خود دارد و قصد دارد مقیاس‌پذیری سولانا را تا حد زیادی بالا ببرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا