اخبار بیت کویناخبار بین الملل

آیا رئیس جمهور بعدی آرژانتین طرفدار بیتکوین است؟

خاویر مایلی، نامزد ریاست جمهوری طرفدار بیتکوین، بیشترین آرا را در انتخابات مقدماتی آرژانتین به دست آورد.

 

خاویر مایلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین که یک آزادی‌خواه طرفدار بیتکوین و ضد بانک مرکزی است، اکثریت آرا را در انتخابات مقدماتی کسب کرده است.

این سیاستمدار آرژانتینی که از بیتکوین حمایت می‌کند و خواستار لغو فعالیت بانک مرکزی کشورش است، در انتخابات مقدماتی آزاد ریاست‌جمهوری این کشور پیشتاز شده است.

با بیش از ۹۰ درصد شمارش آرا، خاویر مایلی، نامزد آزادیخواه طرفدار بیتکوین، با نزدیک به ۳۲ درصد پیشتاز است. بر اساس داده‌های بلومبرگ، حزب محافظه‌کار با شعار «با هم برای تغییر» (Juntos por el Cambio) با تعداد آرای کمی کمتر از ۳۰ درصد، پس از او قرار دارد.

در همین حال، ائتلاف جناح چپ اتحادیه برای میهن (Unión por la Patria)–گروه دولت فعلی–با کمی بیش از ۲۸/۵ درصد آرا در جایگاه سوم است.

خاویر مایلی ائتلاف (La Libertad Avanza) را تأسیس کرده و رهبری می‌کند، که دیدگاه‌های آن جایی بین دیدگاه‌های آزادی‌خواهان و راست‌گرایان افراطی قرار می‌گیرد.

مایلی خود را یک آنارکوکاپیتالیست می‌خواند، برای لغو بانک مرکزی آرژانتین تجمع کرده و آن را کلاهبرداری می‌خواند.

او گفته است که بیتکوین واکنشی در برابر «کلاهبرداران بانک مرکزی» است و ادعا کرده است که ارزهای فیات به سیاستمداران اجازه می‌دهند تا از آرژانتینی‌ها با استفاده از تورم کلاهبرداری کنند.

به نظر می‌رسد که او مفهوم پول را درک می‌کند و تورم را مکانیزمی ناعادلانه می‌داند که نخبگان را بر مردم برتری می‌دهد و به آرامی ابزار بقای مردم را از دست می‌دهد.

چنین لفاظی‌هایی در میان رای‌دهندگان آرژانتینی که با نرخ تورم سالانه ۱۱۶ درصد روبرو هستند، محبوبیت پیدا کرده است–بدترین نرخ تورم در بیش از سه دهه گذشته، که بر بحران هزینه‌های زندگی این کشور افزوده است.

انتخابات عمومی ریاست جمهوری آرژانتین در ۲۲ اکتبر برگزار خواهد شد. اگر هیچ نامزدی حداقل ۴۵ درصد آرا را به دست آورد، دور دوم انتخابات در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا