اخبار بیت کوین

شرکت WisdomTree بیتکوین را به ETF کالاهای خود اضافه کرده است

برای اولین بار بیتکوین در یک صندوق قابل معامله بورس دارایی‌ها جای گرفته است.

 

شرکت WisdomTree، یکی از بزرگترین شرکت‌های مدیریت ETFها با ۹۴ میلیارد دلار دارایی، اولین شرکتی است که بیتکوین را به یک ETF کالا اضافه می‌کند. 

یک ETF کالا یا Commodity ETF در واقع یک صندوق قابل معامله در بورس است که با آن می‌توان در کالاهای فیزیکی مانند محصولات زراعی، منابع طبیعی یا فلزات باارزش سرمایه‌گذاری کرد.

صندوق استراتژی کالای پیشرفته WisdomTree که GCC نام دارد قبلاً تنها بر چهار بخش از کالاها متمرکز بود: انرژی، کشاورزی، فلزات صنعتی و فلزات گرانبها، اما اکنون بیتکوین نیز به آن اضافه شده است. ۵ درصد از دارایی‌های این صندوق روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌شود.

این صندوق حدود ۲۰۰ میلیون دلار دارایی و ۴ میلیون دلار بیت کوین دارد که تا آنجا که می‌دانیم این تنها ETF کالایی است که شامل کالاهایی مانند Cattle و مس در کنار ارزهای دیجیتال می‌شود.

شرکت WisdomTree همچنین بیتکوین را به صندوق استراتژی آینده مدیریت‌شده خود (WTMF) اضافه کرده است. این صندوق متنوع در سهام، کالاها، ارزها و نرخ بهره سرمایه گذاری می‌کند و اکنون حدود ۴ میلیون دلار بیتکوین در اختیار دارد. 

این نوع از صندوق‌های متنوع در ابتدای سال جاری شروع به افزودن بیتکوین کردند. شرکت‌هایی مانند بلک راک، مورگان استنلی و Saba Capital نیز اقداماتی شبیه این انجام دادند. این صندوق‌ها معمولاً به نوعی رشد جهانی را دنبال می‌کنند و با هدف متنوع کردن سرمایه، تقریباً در همه چیز سرمایه‌گذاری می‌کنند. اضافه شدن بیتکوین به ETFهای کالا نشان می‌دهد که تقاضای بازار برای چنین سرمایه‌گذاری‌هایی بالا است.

البته با اینکه دیگر شرکت‌های بزرگ ۱ درصد از صندوق‌های خود را به بیتکوین اختصاص داده‌اند، شرکت WisdomTree در حدود ۵ درصد را به بیتکوین اختصاص داده و این یعنی بیتکوین می‌تواند تنها از سوی ETFهای کلا، در انتظار جریان ورودی ۱۰ میلیارد دلاری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا