اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

تریدرهای بیتکوین برای ضرر ۳۰ هزار دلاری آماده می‌شوند

 

عملکرد قیمت بیتکوین در کوتاه‌مدت تریدرهای بیتکوین و فعالان بازار را نگران کرده، اما نشانه‌هایی از انباشت گسترده بیت کوین دیده می‌شود.

بیتکوین هفته جدیدی را بالاتر از قیمت ۳۰ هزار دلار آغاز می‌کند اما به جایی نرسیده و تغییری نیز در محدوده معاملات چندماهه رخ نداده است.

رفتار قیمت بیتکوین فراتر از یک حس ناامیدکننده برای تریدرهاست، به این دلیل که اطلاعی ندارند که برای تغییر روند چه مواردی مورد نیاز است.

البته بهتر است که بگوییم در تایم فریم‌های کوتاه، داشتن یک روند مشخص دقیقا همان چیزی است که بیت‌کوین از نبود آن رنج می‌برد. بزرگترین رمزارز هفته‌هاست که در نوسان است، بدون اینکه تصمیم بگیرد که آیا گاوها در نهایت برنده خواهند شد یا خرس‌ها.

این مبارزه البته همچنان ادامه دارد و هیچ چیز–نه انتشار داده‌های کلان اقتصادی و نه مشارکت نهادها–نتوانسته اوضاع را تغییر دهد.

درمورد بیتکوین، داده‌های آن‌چین به مرحله انباشت مجدد در میان سرمایه‌گذاران اشاره دارند که احتمالاً منعکس‌کننده ذهنیت «آرامش قبل از طوفان» در بازار فعلی است.

بر اساس شاخص ترس و طمع کریپتو، که در حال حاضر در کمترین حد خود در ماه ژوئیه قرار دارد، احساسات بازار ارزهای دیجیتال «خنثی» است.

در این خبر تحلیلی، نگاهی داریم به این عوامل و موارد دیگری که در تعیین محرک‌های احتمالی قیمت بیت کوین برای روزهای آینده تأثیر می‌گذارند و ۵ نکته‌ای که تریدرهای بیتکوین در این هفته باید در معاملات بیت کوین لحاظ کنند.

بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین از نوسانات جلوگیری می‌کند

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که کندل هفتگی بیت‌کوین بسته می‌شود تا نوسانات را کنار بگذارد.

چارت یک‌هفته‌ای جفت ارز BTC/USD
چارت یک‌هفته‌ای جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

در حالی که به طور معمول زمان حرکت نامنظم قیمت در بازه زمانی کوتاه‌مدت است، بسته شدن کندل با اختلال اندکی مواجه شد و حتی حمایت ۳۰ هزار دلاری بدون چالش باقی ماند.

جفت ارز BTC/USD از هفته گذشته، زمانی که نقدینگی صعودی کاذب منجر به تشکیل بالاترین قیمت‌های سالانه و به دنبال آن یک روند نزولی چشمگیر شد، در یک «محدوده کوچک» باریک به روند خود ادامه می‌دهد.

چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD
چارت توصیفی جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Daan Crypto Trades

تریدرهای بیتکوین به این ایده رسیده‌اند که با توجه به ناتوانی گاوها در شکستن محدوده برای مدت طولانی، ممکن است پایین‌ترین رکوردهای قیمت در انتظار بیتکوین باشند.

تریدر معروف بازار Credible Crypto، بازگشت به ۲۷,۴۰۰ دلار–به‌عنوان منطقه‌ای که تقریباً در یک ماه گذشته دیده نشده است–را خارج از تصور نمی‌داند.

کریپتو تونی (Crypto Tony) یک منطقه هدف نزولی بالقوه در حدود ۲۸۳۰۰ دلار ارائه کرد و آن را به‌عنوان نظر ثابت خود در بازار فعلی معرفی کرد.

تریدر دیگری به نام Jelle به نبرد مداوم بر روی شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI) اشاره کرد که اخیراً یک واگرایی نزولی با مسیر قیمت را نشان داده است.

او به عنوان بخشی از آخرین تحلیل خود اظهار کرد: «بیتکوین هفته گذشته تلاش کرد تا واگرایی نزولی را از بین ببرد اما به سرعت شکست خورد. گاوها و خرس‌ها به شدت در تلاشند تا از زمین خود دفاع کنند. این تغییر زمین تا زمان شکست قیمت ادامه خواهد داشت.»

فصل درآمد منجر به انتشار داده‌های ایالات متحده می‌شود

کسانی که امیدوار به تغییر دارایی‌های پرریسک تحت تأثیر عوامل کلان هستند، ممکن است در این هفته ناامید شوند، چرا که اطلاعات چندانی از سوی ایالات متحده به دست نیامده است.

یکی از نکات مهمی که در این روند مؤثر بود در قالب آمار مربوط به درآمد شرکت‌های فناوری منتشر شد، اما با تصمیم فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره که هنوز حدود دو هفته به آن مانده است، نوسانات همچنان دیده می‌شود.

فصل درآمد در حال حاضر در نوسان است و جلسه ژوئیه فدرال رزرو در کانون توجه است. چند هفته آتی پرمشغله خواهد بود.

بر اساس برآوردهای فعلی FedWatch Tool گروه CME، بازارها همچنان انتظار افزایش نرخ را از سوی فدرال رزرو دارند، آن هم بدون توجه به انتشار داده‌های مثبتی که نشان می‌دهد نرخ تورم سریع‌تر از حد انتظار عقب‌نشینی می‌کند.

از ۱۷ ژوئیه، احتمال افزایش ۰/۲۵ درصدی تقریباً ۹۶/۱ درصد تخمین زده شده است.

چارت احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو
چارت احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو – منبع: CME Group

در همین حال، شاخصی که باید با آن توجه کرد، شاخص دلار آمریکا (DXY) است که در حال حاضر تلاش می‌کند تا پس از سقوط به زیر سطح ۱۰۰ برای اولین بار در طول یک سال، این سطح را پس بگیرد.

بر اساس گزارش کوین تلگراف، بیت کوین قبلا همبستگی معکوس قوی با شاخص دلار آمریکا نشان می‌داد، اگرچه این میزان در سال ۲۰۲۳ کاهش چشمگیری را تجربه کرده است.

چارت یک روزه شاخص دلار آمریکا (DXY)
چارت یک روزه شاخص دلار آمریکا (DXY) – منبع: TradingView

نهنگ‌های بیتکوین به بازی برمی‌گردند

برگردیم به آمار داده‌های آن‌چین؛ بیداری مجدد نهنگ‌های بیتکوین، پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت را به هیجان واداشته است.

بر اساس تحلیل‌های SignalQuant، خروجی‌های خرج نشده تراکنش (UTXO) یا مقدار ارز دیجیتالی که پس از انجام یک تراکنش باقی مانده، که بازتاب بخش‌های بزرگی از کوین‌ها هستند، در سال جاری به سبک کلاسیک بازار گاوی در حال افزایش است.

SignalQuant به معیار UTXO Value Bands اشاره کرد که نشان می‌دهد نهنگ‌ها به تدریج در سال ۲۰۲۳ پس از عقب‌نشینی سریع در نیمه دوم سال گذشته فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

اگر شاخص‌های آن‌ها به تدریج افزایش یابد، می‌توانیم مطمئن‌تر باشیم که ۱) قیمت بیتکوین در پایان سال ۲۰۲۲ یک کف قیمت بلندمدت بوده، و ۲) که قیمت آن همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

داده‌های UTXO نهنگ بیت کوین
داده‌های UTXO نهنگ بیت کوین – منبع: CryptoQuant

عرضه سیگنال‌های اولیه الگوی بازار گاوی را تکرار می‌کند

در حال حاضر وقتی صحبت از سیگنال‌های پنهان قیمت صعودی بیتکوین به میان می‌آید، تنها محدود به رفتار نهنگ‌ها در رادار تحلیل‌گران نیست.

آخرین داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که در واقع، حجم بیشتری از عرضه بیت کوین نزدیک به ۳۰ هزار دلار از هر نقطه قیمت دیگری حرکت کرده است، که نشان می‌دهد این قیمت نقطه مهم مورد علاقه سرمایه‌گذاران است.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی Look Into Bitcoin، در مجموع، منطقه قیمت ۳۰۲۰۰ دلار مسئول جابه‌جایی ۳/۸ درصد از کل عرضه بیتکوین بوده است.

عرضه‌های قدیمی‌تر که مدت‌ها غیرفعال بودند، نیز مجدد فعال شده‌اند. فیلیپ سوئیفت هفته گذشته استدلال کرد که این ویژگی مشخصه آغاز بازارهای صعودی بیت‌کوین تا به امروز بوده است.

افزایش حجم مخارج زنجیره‌ای نشان می‌دهد در حال حاضر در کجای چرخه قرار داریم. شاید تاریخ تکرار نشود اما چیزی شبیه به آن اتفاق می‌افتد.

«طمع» از بازارهای ارزهای دیجیتالی محو می‌شود

یکی از معدود نشانه‌های ماهیت بی‌ثبات میانگین سرمایه‌گذاران کریپتو شاخص ترس و طمع است.

در حالی‌که شاخص ترس و طمع اندکی از روند بازار عقب مانده است، خلق‌وخوی بازار را که به سرعت در حال تغییر است در میان فعالان بازار به تصویر می‌کشد. این تغییر احساسات در محدوده قیمتی ۳۰ هزار دلار اتفاق می‌افتد.

در حال حاضر، شاخص در قلمرو «خنثی» قرار دارد، اما اکنون در کمترین حد خود در ماه ژوئیه تا کنون روی عدد ۵۴/۱۰۰ قرار دارد.

افراط در هر یک از احساسات ترس یا طمع می‌تواند به عنوان هشداری برای جهش بازار یا اصلاح قیمت عمل کند.

شاخص ترس و طمع بازار
شاخص ترس و طمع بازار – منبع: Alternative.me

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا