اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

سولانا تاریخ‌ساز می‌شود: آیا قیمت SOL از روند افزایش حجم پیروی خواهد کرد؟

سولانا شاهد افزایش قابل توجهی در حجم و TVL خود است و SOL محدوده قیمت خود را حفظ می‌کند.


سولانا اخیراً برای اولین بار در تاریخ از اتریوم در یک معیار کلیدی پیشی گرفت. این پیشرفت، روندهای مثبت اخیر مشاهده شده در شبکه و توکن مرتبط با آن را برجسته کرده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل معیارهای حجم در DefiLlama، سولانا بالاترین حجم را در ۱۶ دسامبر داشت. این یک دستاورد قابل توجه با توجه به اندازه شبکه آن در مقایسه با اتریوم بود که در رتبه دوم قرار گرفت.

سولانا بیش از ۱/۵ میلیارد دلار حجم روزانه را ثبت کرد، در حالی که اتریوم با حدود ۱/۱ میلیارد دلار در رتبه بعدی قرار گرفت. همچنین طی آن دوره، سولانا تغییر هفتگی مثبت بالای ۵۴ درصد را نشان داد.

حجم زنجیره‌های مختلف
حجم زنجیره‌های مختلف – منبع: DefiLlama


با این حال، طبق آخرین داده‌ها، اتریوم با بیش از ۱/۳ میلیارد دلار حجم، جایگاه اول را پس گرفت. از سوی دیگر سولانا با حجمی بیش از یک میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار گرفت. قابل ذکر است که این دو شبکه تنها شبکه‌هایی بودند که تا زمان نگارش این خبر، حجمی بیش از یک میلیارد دلار داشتند.

تحلیل حجم سولانا

بررسی عمیق‌تر نمودار حجم روزانه سولانا روند صعودی ثابتی را در هفته‌های اخیر نشان داد. این حرکت، اولین روند صعودی پایدار در حجم روزانه را برای این شبکه رقم زد.

از ماه نوامبر، حجم روزانه سولانا به طور مداوم از ۳۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است و در دسامبر با افزایش قابل توجهی داشته است. در ۱۵ دسامبر، سولانا به بالاترین حجم روزانه خود دست یافت و از ۱/۲ میلیارد دلار گذشت. دومین حجم برتر با بیش از ۸۱۶ میلیون دلار در حدود ۸ دسامبر رخ داد.

این روند حجم روزانه، سولانا را به عنوان یک رقیب قدرتمند برای جایگاه بالاترین حجم تبدیل می‌کند. علاوه بر این، مجموع ارزش قفل شده (TVL) سولانا در کنار حجم، افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

تجزیه و تحلیل دقیق‌تر TVL نشان داد که طبق آخرین داده‌ها، این رقم اکنون از ۱ میلیارد دلار فراتر رفته است. این یک جهش قابل توجه از حدود ۶۷۲ میلیون دلار در ابتدای ماه بود. بنابراین، در دو هفته گذشته نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار اضافه شده است.

ارز دیجیتال سولانا روند صعودی خود را حفظ می‌کند

طی هفته‌های اخیر، ارز دیجیتال سولانا روندهای قابل توجهی را نشان داده است و سطوح قیمتی را که در بیش از یک سال شاهد آن نبوده است، بازیابی کرده است. علیرغم برخی مشکلات در چند روز گذشته، SOL به طور مداوم در محدوده قیمت ۷۰ دلار باقی مانده است.

تا زمان نوشتن این خبر، نمودار بازه زمانی روزانه ارزش معاملاتی حدود ۷۲ دلار را نشان می‌دهد. علاوه بر این، شاخص RSI نشان داد که روند صعودی سولانا باقی مانده است و شاخص قدرت نسبی تا زمان نگارش این خبر بالای ۶۰ ایستاده است.

چارت تکنیکال سولانا
چارت تکنیکال سولانا – منبع: Tradingview

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا