اخبار بلاک‌چیناخبار بین الملل

راوی منون؛ شکست کریپتو کارنسی در آزمون پول دیجیتال 

راوی منون معتقد است که پول دیجیتال شکست خورده است.

 

راوی منون، مدیرعامل مرجع مالی سنگاپور، گفت که کریپتو به عنوان پول دیجیتال و وسیله‌ای برای معامله و ذخیره پول بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی در جریان سخنرانی خود در جشنواره فین‌تک سنگاپور اذعان داشت که استیبل کوین‌های پیشرو بازار و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بخشی از اکوسیستم مالی آینده را شکل می‌دهد. 

راوی منون گفت: «چهار رقیب اصلی برای پول دیجیتال وجود دارد.» وی اظهار داشت که این رقبا رمزارزها، CBDCT بدهی بانکی توکن شده و استیبل کوین‌های تنظیم شده هستند. 

طبق گفته راوی منون، ارزهای دیجیتال در آزمون پول دیجیتال شکست خوردند زیرا به عنوان وسیله مبادله و ذخیره سازی ارزش ضعیف عمل کردند، به شدت تحت تاثیر نوسانات سفته بازی قرار گرفتند و و باعث شدند بسیاری از سرمایه‌گذاران ضرر کنند.

در این میان، بیت کوین امسال ۱۲ درصد رشد کرد و نسبت به سهام S&P 500 و NASDAQ عملکرد بهتری داشت. وی اظهار داشت که مقامات مالی سنگاپور به استیبل کوین‌های تنظیم شده به عنوان یک ارز دیجیتال مکمل CBDC نگاه می‌کند. راوی منون در طی سخنرانی، کوین StraitsX و استیبل Paxos Digital جدید این را با دلار ثابت به عنوان نمونه معرفی کرد.

در حال حاضر همه سنگاپور را به عنوان مرکز ارزهای دیجیتال در آسیا می‌شناسند اما قانون‌گذاران ترجیح میدهند این کشور به عنوان مرکز دارایی‌های دیجیتال شناخته شود.

منون طی سخنرانی خود به پروژه Project Guardian اشاره کرد. این پروژه با مدیریت MAS و شرکای صنعتی، ارزهای خارجی و اوراق قرضه را برای افزایش نقدینگی جهانی، بهبود کارایی و عملکرد بازارهای مالی و ساده‌سازی تراکنش‌های فرامرزی توکن می‌کند. 

او گفت که چشم‌اندازهای بزرگتری می‌بیند و قصد دارد شبکه‌ای از سیستم‌های متصل بسازد که امکان پرداخت و تصفیه آنی و یکپارچه را برای کاربران فراهم می‌کند. 

پروژه لایه ۱ به رهبری سنگاپور

به گفته منون، شبکه‌های بلاک چین بدون مجوز عمومی و دارای مجوز خصوصی با چالش‌هایی مانند عدم پاسخگویی مناسب، مسائل مربوط به قابلیت همکاری و عدم اطمینان قانونی مواجه هستند و همین موضوع باعث می‌شود که فرصت‌های استفاده از این شبکه به عنوان یک زیرساخت دارایی‌های دیجیتال جهانی محدود شود. به همین دلیل اداره مالی سنگاپور قصد دارد طرح لایه ۱ جهانی (GL1) را راه اندازی کند.

منون گفت: «GL1 یک کالای عمومی جهانی است و معاملات بین مرزی را آسان‌تر می‌کند، امکان داد و ستد دارایی‌های توکن شده در استخرهای نقدینگی جهان را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد و نظارت کاملی روی تراکنش‌ها دارد.»

منون اظهار داشت که پروژه GL1 تمام تلاش خود را می‌کند تا هدف بزرگ فین‌تک را به همه نشان دهد زیرا فین‌تک می‌تواند مشکلات دنیای واقعی را حل کند و کیفیت زندگی مردم را بالا ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا