اخبار آلت کوین ها

دولت‌ها باید به جای توسعه CBDC، استیبل کوین‌ها را تنظیم کنند؛ اما چرا؟

دولت‌ها و بانک‌های مرکزی باید به جای توسعه CBDC، به سراغ تنظیم استیبل کوین‌‌ها بروند.


دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان در حال بررسی پتانسیل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای مدرن‌سازی سیستم‌های مالی، افزایش کارایی پرداخت و بهبود فراگیری مالی هستند. 

با این حال، فعالان صنعت کریپتو در مورد پیامدهای بالقوه CBDC ها، حمایت از حریم خصوصی مالی، تمرکززدایی، و استقلال کاربر ابراز نگرانی کرد‌ه‌اند. این نگرانی‌ها حاکی از خطرات مرتبط با افزایش کنترل دولتی بر ارزهای دیجیتال است که با اصول اساسی ارزهای دیجیتال تضاد عمیقی دارد. 

علی‌رغم این نگرانی‌ها، به نظر می‌رسد هجوم به سمت ارزهای دیجیتال روند توقف ناپذیری دارد و این اتفاق ناشی از مزایای تراکنش‌های ساده، اقدامات امنیتی بالا و پتانسیل مبارزه با فعالیت‌های مالی غیرقانونی است.

از طرفی، استیبل کوین‌های پیشرو بازار، همسو با صنعت کریپتو عمل می‌کنند و پلی بین دنیای بی ثبات ارزهای دیجیتال و ثبات ارزهای سنتی فیات هستند. ناگفته نماند که یکپارچه سازی و تنظیم استیبل کوین‌ها فرصتی برای استفاده از زیرساخت ارز دیجیتال موجود، ارتقای نوآوری و کارایی در سیستم مالی است. با این حال، دولت‌ها به توسعه CBDC‌ها نسبت به تنظیم استیبل کوین‌ها علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا