اخبار تحلیلی

کاهش عرضه ۴ استیبل کوین برتر با کاهش ارزش USDC و BUSD

عرضه یو اس دی کوین ۲۰ میلیارد دلار کاهش یافته است و بی یو اس دی از زمان اوج خود ۱۱ میلیارد دلار از دست داده است.

سهم بازار استیبل کوین در حال کاهش است چرا که سه تا از چهار دارایی اصلی وابسته به دلار همچنان در بخش عرضه در گردش همچنان به کاهش قیمت خود ادامه می‌دهند.

عرضه استیبل کوین هم‌زمان با افت سهم کلی بازار آنها در حال کاهش است. بر اساس گزارش گلس‌نود، ارزش بازار چهار استیبل کوین برتر ۳۷ میلیارد دلار یا ۲۳ درصد نسبت به اوج خود، یعنی ۱۶۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.

اغلب این موارد مربوط به کاهش عرضه یو اس دی کوین سرکل (Circle) و بی یو اس دی بایننس (Binance) بوده است.

بر اساس داده‌های گلس نود، عرضه یو اس دی کوین ۲۰ میلیارد دلار کاهش یافته است و بی یو اس دی از زمان اوج خود ۱۱ میلیارد دلار از دست داده است.

حتی تتر (USDT) و دای (Dai) نیز به ترتیب شاهد کاهش عرضه ۱/۳ و ۴/۴ میلیارد دلاری بوده‌اند.

۴ استیبل کوین برتر
۴ استیبل کوین برتر – منبع: Glassnode

سهم بازار استیبل کوین ۱۰ درصد سقوط کرد

طبق داده‌های CoinGecko، ارزش بازار فعلی تمام استیبل کوین‌ها ۱۳۲/۳ میلیارد دلار است. این مورد نیز از زمان اوج خود بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، استیبل کوین‌ها در حال حاضر حدود ۱۰/۴ درصد از کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. این سهم بازار از زمان اوج خود بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

با افزایش سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری، به نظر می‌رسد نقدینگی به بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) منتقل شده است.

چهار استیبل کوین برتر در حال حاضر تقریباً ۹۴ درصد از کل آمار بازار را تشکیل می‌دهند. با این حال، کاهش قیمت یو اس دی کوین و بی یو اس دی خبر خوبی برای تسلط بر بازار تتر است که در حال حاضر ارزش آن ۶۱/۵٪ است.

علاوه بر این، عرضه‌کنندگان تتر فعالیت خود را افزایش داده‌اند و در سال جاری حدود ۱۵ میلیارد دلار به عرضه تتر اضافه کردند. عرضه تتر در حال حاضر ۸۱ میلیارد است که نزدیک به بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی ۸۳ میلیارد در ماه مه ۲۰۲۲ است.

سایر استیبل کوین‌هایی که در ماه گذشته عرضه خود را افزایش داده‌اند عبارتند از پکس دلار (USDP) و جمینی (GUSD). از ابتدای ماه آوریل، پکس دلار در گردش ۴۰ درصد افزایش داشته که عرضه آن را به بیش از ۱ میلیارد رساند.

ارز دیجیتال جمینی (GUSD) نیز عرضه خود را در ماه گذشته با ۱۲ درصد افزایش به ۴۴۰ هزار دلار رسانده است. با این حال، این مثال‌ها تنها بخش کوچکی از اکوسیستم کلی استیبل کوین هستند.

۱۰ استیبل کوین برتر
۱۰ استیبل کوین برتر – منبع: CoinGecko

بازار ارزهای دیجیتال اصلاح می‌شود

کل سهم بازار استیبل کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۴/۵ درصدی بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته است.

ارزش کل بازار در حال حاضر ۱/۲۶ تریلیون دلار پس از خروج ۶۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال در روز گذشته است. با این حال، پس از هفته‌ها حرکت صعودی، بازار دچار اصلاحاتی شده است.

بیت کوین با مقاومت در سطح ۳۰ هزار دلار شکست خورده است. به گفته BeInCrypto، در نتیجه، پادشاه کریپتو در روز ۴/۷ درصد سقوط کرده و در زمان نوشتن این خبر ۲۸۸۶۱ دلار معامله می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا