اخبار تحلیلی

رشد ۴۰ میلیارد دلاری بازار هم‌زمان با رشد ۱۴ درصدی سولانا

بازار کریپتو رکورد ۱ تریلیون دلاری چندماهه را شکست!

 

ارزش کل بازار کریپتو به بالاترین حد خود در چند ماه گذشته٬ یعنی بالاتر از ۱/۱تریلیون دلار رسید.

برخلاف دوشنبه گذشته، زمانی که قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت، این بار، این رمزارز روند تهاجمی به خود گرفت و به بالاترین حد خود در ۷ هفته با قیمت ۲۸۵۰۰ دلار رسید.

نمای بازار نشان می‌دهد که آلت‌کوین‌ها در وضعیت بسیار خوبی به‌سر می‌برند و سودهای قابل توجهی از سولانا، کاردانو، اپتیمیسم، پالیگان و دیگران بدست می‌آید.

قیمت بیت کوین در حال افزایش

یک هفته پیش بود که بیتکوین بیش از ۵۰۰ دلار سقوط کرد و برای اولین بار پس از دو هفته وارد کانال ۲۵ هزار دلاری شد. با این حال، گاوها به سرعت حرکت را متوقف کردند و اجازه ادامه روند نزولی را ندادند.

بیت کوین شروع به بازیابی وضعیت از دست رفته خود کرد و در اواسط هفته وارد کانال ۲۷ هزار دلاری شد. اگرچه ابتدا در این محدوده قیمت متوقف شد، اما چند روز بعد مجدد رشد کرد و بالاتر از این سطح قیمت اوج گرفت.

طبیعتاً بیتکوین در این سطح قیمت مقاومت نشان داد، اما همچنان توانست تا آخر هفته در حدود ۲۷ هزار دلار باقی بماند. با شروع جلسه معاملاتی آسیا در روز دوشنبه، این دارایی از سطح مقاومت خود خارج شد و برای اولین بار از ۱۷ آگوست به ۲۸۵۰۰ دلار رسید.

با وجود چند صد دلار کاهش قیمت از آن زمان، بیت کوین همچنان بالاتر از ۲۸ هزار دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن به بالای ۵۵۰ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که دامیننس آن بر آلتکوین‌ها با ۰/۵٪ افزایش در یک روز به ۴۹/۴٪ در کوین مارکت کپ رسیده است.

چارت روند قیمت روزانه بیت کوین
چارت روند قیمت روزانه بیت کوین – منبع: TradingView

سولانا پیشتاز بازار آلتکوین ها 

بر اساس وضعیت فعلی باز کریپتو به نظر می‌رسد که اغلب آلتکوین ها عملکرد بیت کوین را تقلید کرده‌اند. اتریوم و بایننس کوین هر دو ۳ درصد افزایش داشته و به ترتیب با قیمت ۱۷۳۰ و ۲۲۰ دلار معامله می‌شوند.

ریپل، کاردانو، دوج کوین، ترون، تون کوین، پولکادات، پالیگان، لایت کوین و بیتکوین کش همگی تا ۵ درصد سود را تجربه کرده‌اند.

با این حال، سولانا همچنان پیشتاز است. این رمزارز در حدود ۱۴٪ درصد رشد داشته و به رکورد چندماهه نزدیک به ۲۵ دلار رسیده است.

از آنجایی که بسیاری دیگر از آلت کوین ها با سرمایه پایین متوسط سود روزانه قابل توجهی را نشان می‌دهند، جای تعجب نیست که بیش از ۴۰ میلیارد دلار در روز به ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اضافه شده است. در نتیجه، این معیار به رکورد بالای ۱/۱۲۰ تریلیون دلار رسیده است.

نمای بازار ارزهای دیجیتال
نمای بازار ارزهای دیجیتال – منبع: Quantify Crypto

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا