اخبار بیت کوین

هشدار! بیتکوین برای هر سرمایه‌گذاری مناسب نیست

بیتکوین، با تمام زرق و برقش، نمی‌تواند گوی جادویی رویاهای مالی همه باشد.

 

این روزها به هر کسی که برسید نظری درباره بیتکوین دارد. بیت کوین برای آن ها شبیه همان مهمان غیرعادی در مهمانیست، که یا به خانه گرما و روشنایی می‌دهد یا خانه را آتش می‌زند. اما باید در نظر داشته باشید که بیتکوین، بلیط طلایی برای همه نیست. اگر به دنبال این هستید که جایی برای بیتکوین در پورتفوی خود بسازید، انتظار اتفاقات محیرالعقول را داشته باشید.

هیچ‌کس ما را برای ترن هوایی بیتکوین آماده نمی‌کند!

جذابیت ماجرا از زمانی شروع شد که اتاق فکر سیتی گروپ تصمیم گرفت با ایده افزودن بیت کوین به سبد سرمایه‌گذاری کلاسیک بازی را جذاب‌تر کند؛ تا جایی که حتی با تجربه‌ترین سرمایه‌گذاران هم از نوسانات بازار کریپتو و بیت کوین دچار استرس شوند. این وسط تنها آن دسته از افرادی دچار استرس نمی‌شوند که یا ماشین زمان دارند و یا گوی کریستالی برای پیشگویی آینده! هر چه باشد باید این حقیقت را پذیرفت که زمان‌بندی بازار از طریق بیتکوین آب در هاون کوبیدن است.

تصمیم سیتی گروپ برای شیرجه زدن در استخر عمیق ارزهای دیجیتال یک تصمیم ناگهانی نبود. آن‌ها پیش از این فعالیت‌هایی در این زمینه داشتند. اولین توصیه آنها برای سرمایه‌گذاران چه بود؟ افزودن چیزی به پورتفوی که به طور سرسام‌آوری افزایش یافته، می‌تواند عملکرد آن را افزایش دهد. اما نکته مهم اینجاست: برای ثمربخشی لازم است که تاب‌آوری را تمرین کنید و تحمل خود را بالا ببرید. دومین توصیه آنها این بود که مقدار بیتکوینی را که در پورتفوی خود نگه‌داری می‌کنید بر اساس تغییر خلق‌وخو و مود بازار انتخاب کنید. درواقع هدف از تعیین این استراتژی‌ها این است که پورتفویتان را از این احساس که در یک ترن هوایی بدون توقف است، محافظت کنید.

اما مسئله اینجاست که انتخاب میزان بیت کوین برای ورود به بازار و سرمایه‌گذاری با این موضوع ارتباط مستقیم دارد که تا چه اندازه می‌توانید از پس نوسانات و بالا و پایین شدن بازار بربیایید. تحلیل سیتی گروپ، با تمام نمودارها و آمارهای جذابش، اساساً در این نکته خلاصه می‌شود: اگر به اندازه کافی شجاع (یا دیوانه) هستید که بخش کوچکی از پورتفوی خود را به بیتکوین اختصاص دهید، انتظار یک سفر وحشیانه با بازده دو رقمی احتمالی را داشته باشید.

از آنجایی که با یک دنیای مالی سروکار داریم، باید انتظار هرگونه سلب مسئولیت را از نهادها و افراد ارائه‌دهنده این استراتژی‌ها داشته باشیم. بدیهیست که در این تنها کاری که می‌کنند این است که تمام داده‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند. مثل این است که بگویند: «سلام! ما حساب کتاب کردیم و بر اساس این آمار می‌توانیم به شما بگوییم که اگر از این صخره بپرید با چه سرعتی می‌توانید زمین بخورید، ما پیشنهاد نمی‌کنیم که انجامش بدهید.»

فرای خوشبختی: بیتکوین برای همه مناسب نیست!

بیایید نگاهی بیاندازیم به عوامل موثر در پامپ بیتکوین. به گفته کتی استاکتون از پلتفرم Fairlead Strategies، بیتکوین پس از دوره کوتاه رکود، نشانه‌های مثبتی از خود بروز داده است. کتی استاکتون یک تارگت قیمتی مشخص را درنظر گرفته، با سودهای بالقوه‌ای که می‌تواند کام سرمایه‌گذاران را شیرین کند. اما به عقیده او آزمایش اخیر قدرت بیتکوین در سطح حمایت، نشانه خوبی در کوتاه‌مدت است. شاخص‌های فنی نشان می‌دهند که بیت‌کوین ممکن است تاج خود را به عنوان محبوب‌ترین دنیای رمزارز برای مدتی طولانی‌تر حفظ کند.

نکته حائز اهمیت در تحلیل وضعیت فعلی بیتکوین این است که سود امسال بیت کوین تا حدودی به واسطه افراد وموسساتی که چشم به ETF های بیتکوین و هاوینگ آن دارند، تقویت می‌شود. همه در انتظار نتیجه بزرگی هستند که از زمان ورود به این بازار انتظارش را کشیدند.

آنچه که تمام کاربران و سرمایه‌گذاران دنیای ارزهای دیجیتالی باید در این برهه از زمان مد نظر داشته باشند این است که خرید بیتکوین یک بازی پرریسک است که نیاز به خونسردی، کنترل و البته جرات و جسارت دارد. برای بعضی‌ها یک ماجراجویی مادام‌العمر است و برای بعضی دیگر، یک حمله‌ قلبی نهفته که آماده‌ی وقوع است. پند اخلاقی داستان؟ نسبت به ماجرایی که دارید درگیرش می‌شوید آگاه باشید. بیت کوین می‌تواند بلیط شما به ماه یا سفر به اعماق ناامیدی باشد.

بیتکوین، با تمام زرق و برق و جذابیتش، گوی جادویی رویاهای مالی همه نیست. پر از ارتفاعات وسوسه‌انگیز و پستی‌های دلخراش است. اگر جرات دارید شیرجه بزنید، اما به یاد داشته باشید، برای افراد ضعیف مناسب نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا