اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

منتظر پایان روند صعودی بیتکوین نباشید!

افزایش قیمت بیتکوین در روزهای آینده: خبرهای خوب برای بیتکوین

 

روند صعودی بیتکوین همچنان ادامه دارد! بیتکوین در روزهای گذشته رفتار قیمتی جدیدی را شاهد بوده است که باعث شده سطوح مقاومت مهمی را آزمایش کند. این امیدواری از این رویه جایی بیشتر خودش را نشان می‌دهد که گزارش‌ها نشان می‌دهند Terra Labs برای پشتیبانی از ذخایر پایدار خود بیتکوین خریداری کرده است. با این حال، ممکن است اینگونه به نظر برسد که افزایش قیمت بیت کوین به پایان رسیده و به زودی روند خود را تغییر می‌دهد. 

سود/زیان تحقق‌یافته بیتکوین نشان از سرمایه ورودی دارد

تغییر اخیر در قیمت بیتکوین، مسیر سود حاصله/زیان تحقق یافته* کوتاه‌مدت را تحت تأثیر قرار داده و به بالاترین نقطه از سال ۲۰۲۱ رسیده است. بر اساس نمودار Glassnode، این رمزارز سود/زیان تحقق‌یافته خالص بیش از ۶۴۷ میلیون دلار را ثبت کرده است. علاوه بر این، تحلیل سود/زیان تحقق یافته کلی، یک عدد مثبت را نشان می‌دهد که بیش از ۷۲۲.۸ میلیون دلار در زمان نگارش این خبر بود. ادامه روند صعودی بیتکوین نشان‌دهنده ورود سرمایه است که کمک می‌کند تا فعالیت‌های فروش افزایش پیدا کند.

*در بازارهای معاملاتی از جمله بازار ارزهای دیجیتال، به سود واقعی که پس از فروش دارایی‌ها کسب می‌شود، سود تحقق‌‌یافته می‌گویند

چارت سود/زیان تحقق یافته بیتکوین
چارت سود/زیان تحقق یافته بیتکوین – منبع: Glassnode

سود باز بیتکوین از ورود سرمایه به بازار خبر می‌دهد

شاخص سود باز بیتکوین نیز از این فرضیه که سرمایه از سوی تریدرها و معامله‌گران وارد بازار کریپتو شده است حمایت می‌کند. بررسی این معیار در CryptoQuant نشان می‌دهد که سود باز بیت کوین از ۱۳ میلیارد دلار فراتر رفته است. دستیابی به این عدد برای شاخص سود باز بیتکوین یک رکورد از آوریل ۲۰۲۲ به حساب می‌آید. 

چارت سود باز بیتکوین
چارت سود باز بیتکوین – منبع: CryptoQuant

شاخص سود باز بیت کوین تعداد کل پوزیشن‌های خرید و فروش باز بیتکوین را نشان می‌دهد. رشد مداوم در سود باز بیت کوین، نشان‌دهنده ورود سرمایه بیشتر است که ممکن است منجر به افزایش بیشتر قیمت این ارز دیجیتال شود.

تحلیل روند صعودی بیتکوین 

تایم فریم روزانه بالاترین روند صعودی بیتکوین را در چندین ماه نشان داده و از محدوده قیمت ۵۰ هزار دلار عبور کرده است. افزایش قابل توجه قیمت، در ۱۴ فوریه اتفاق افتاده است و با افزایش قیمت بیش از ۴ درصدی، به حدود ۵۱ هزار و ۸۹۰ دلار رسیده است. سپس روند صعودی ادامه یافته و به تدریج قیمت را به محدوده ۵۲ هزار دلار هل داده است. تا پایان معاملات در ۱۶ فوریه، بیت کوین در حدود ۵۲ هزار و ۱۸۱ دلار معامله شده است.

چارت قیمت روزانه بیتکوین
چارت قیمت روزانه بیتکوین – منبع: Trading View

در زمان نگارش این خبر، کاهش اندکی کمتر از ۱ درصد، قیمت معاملاتی فعلی را برای بیت کوین به حدود ۵۱ هزار و ۸۶۶ دلار رسانده است. همچنین این کاهش قیمت، بر شاخص نسبی قدرت (RSI) تأثیر گذاشته است. اگرچه RSI هنوز بالای ۸۰ است که نشان‌دهنده یک روند صعودی قوی و خرید بیش از حد است، اما کاهش قابل توجهی در این شاخص مشاهده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا