اخبار اتریوماخبار تحلیلی

۱۱ دلیل برای اینکه قیمت اتریوم به ۱۰هزار دلار می‌رسد!

۱۱ دلیل تحلیلگران برای اتریوم ۱۰هزار دلاری


تحلیلگر برجسته بازار بر این باور است که دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار، اتریوم، یازده دلیل برای رسیدن به ۱۰هزار دلار دارد و برای این رقم برنامه‌نویسیس شده است. جالب اینجاست که یکی از دلایلی که او بیان کرده، یکی از مهمترین نکات اخیر بحث برانگیز در اکوسیستم اتریوم است.

چرا قیمت اتریوم به راحتی به ۱۰هزار دلار می‌رسد؟

آلتکوین دیلی، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، در پستی در پلتفرم X (توییتر سابق)، وضعیت کاهش تورم اتریوم را به عنوان یکی از دلایلی که «به راحتی» به ۱۰هزار دلار خواهد رسید، ذکر کرد. حتی با وجود اینکه تعداد توکن ETH سوزانده شده همچنان از تعداد موارد منتشر شده بیشتر است، این یک نکته بحث برانگیز در روزهای اخیر بوده است.

این بدون شک یک علامت مثبت برای این اکوسیستم است، زیرا تأثیر سوختن توکن ETH بر ارزش توکن‌هایی که هنوز در گردش هستند، شناخته شده است. در همین حال، پروتکل EIP-1559 اتریوم به عنوان این وضعیت کاهش تورم فعلی شناخته شده است، زیرا به دلیل افزایش کارمزد تراکنش‌ها، توکن ETH بیشتری باید سوزانده شود.

این افزایش قابل توجه در کارمزد تراکنش‌ها همیشه یک نقطه ضعف بزرگ برای استفاده از اتریوم بوده است. با این حال، همه چیز می‌تواند به زودی تغییر کند زیرا انتظار می‌رود که هزینه‌های تراکنش با آپدیت EIP4844 به میزان قابل توجهی کاهش یابد. آلتکوین دیلی بیان کرد که این دلیل دیگری برای رسیدن توکن ETH به ۱۰هزار دلار است زیرا پس از این آپدیت، کاربران بیشتری می‌توانند وارد شبکه اتریوم شوند.

شبکه‌های لایه ۲ اتریوم نیز با افزایش فعالیت شبکه در این بلاکچین‌ها به رشد خود ادامه می‌دهند. این تحلیلگر معتقد است که موفقیت این شبکه‌های لایه ۲ بر افزایش قیمت اتریوم به ۱۰هزار دلار نیز تأثیر می‌گذارد. انتظار می‌رود شبکه‌های لایه ۲ و dAppهای بیشتری روی شبکه اتریوم ساخته شوند. این دلیل دیگری است که چرا اتریوم برای ۱۰هزار دلار «برنامه‌نویسی» شده است.

همه چیز درباره توکن ETH صعودی است

سایت Bitcoinist در سپتامبر گزارش داد که اتریوم در ۷ سال بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته است. با توجه به اینکه توکن ETH سریع‌تر از شرکت‌های برتر فناوری به این نقطه عطف دست یافت، این امر دستاورد بسیار تأثیرگذاری محسوب می‌شود. سودآوری اتریوم دلیل دیگری است که آلتکوین دیلی معتقد است رسیدن اتریوم به ۱۰هزار دلار به هیچ وجه مشکل نخواهد بود.

اتریوم در آخرین دوره صعودی، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد و به بالاترین حد خود یعنی ۴۸۹۱ دلار رسید. اعتبار زیادی در چشم انداز فضای دیفای در اتریوم به عنوان دلیل رونق آن ارتباط داده می‌شود. برای افزایش قیمت اتریوم به ۱۰هزار دلار صنعت دیفای نقش بسزایی دارد زیرا در حال حاضر بازدهی بالاتر و نسبت سهام بالاتری در این صنعت وجود دارد.

در سال ۲۰۲۲، اتریوم از مکانیزم اثبات کار به اثبات سهام تغییر یافت. برخی معیارهای کلیدی تاکنون نشان داده‌اند که این حرکت برای توکن ETH فاجعه بار بوده است. با این حال، آلتکوین دیلی خاطرنشان می‌کند که این واقعیت که اتریوم اکنون در مصرف انرژی کارآمدتر است، یکی دیگر از شاخص‌های صعودی برای رسیدن توکن ETH به ۱۰هزار دلار است. این واقعیت که دیگر فشار فروش از سوی ماینرها وجود ندارد نیز به نظر او نقش مهمی دارد.

در نهایت، آلتکوین دیلی گفت که اتریوم برای SEC یک کالای امن محسوب می‌شود و این یکی از عواملی است که راه رسیدن به ۱۰هزار دلار را بسیار ممکن می‌کند. همچنین انتظار می‌رود SEC پس از تایید ETF‌های اسپات بیتکوین، ETF‌های اسپات اتریوم را نیز تایید کند. این رویداد نیز قطعاً بر رالی قیمت اتریوم تاثیر خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا