اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

رکورد سرمایه ۶۰۰ میلیون دلاری برای ETF بیتکوین

بیتکوین به ۵۳ هزار دلار رسید و رکورد ورودی سرمایه به ETF بیت کوین را شکست.

 

جریان ورودی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری کریپتو تقریباً از ۶۰۰ میلیون دلار گذشت که نشان‌دهنده علاقه رو به رشد معامله‌گران به بیتکوین و آلتکوین ها است.

بر اساس آخرین گزارش CoinShares، محصولات سرمایه‌گذاری کریپتو طی هفت روز گذشته در مجموع ۵۹۸ میلیون دلار سرمایه وارد بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادی بیتکوین شده است. محصولات قابل معامله در مبادلات کریپتو (ETP) اکنون شاهد چهارمین هفته متوالی ورودی خود بوده‌اند.

طبق گزارش CoinShares با عنوان Digital Asset Fund Flows Weekly که در ۲۶ فوریه منتشر شد، جریان ورودی سالانه تا به این تاریخ از ۵/۷ میلیارد دلار فراتر رفته است چرا که سرمایه‌گذاران نهادی فعالیت خود را در بخش ETF های بیتکوین افزایش داده اند.

جیمز باترفیل، رئیس بخش تحقیقات CoinShares گفت:

«اوایل هفته، مجموع دارایی‌های تحت مدیریت (AuM) به ۶۸/۳ میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان از دسامبر ۲۰۲۱ بود، اگرچه هنوز از بالاترین رقم ۸۷ میلیارد دلاری که در نوامبر ۲۰۲۱ مشاهده شد فاصله دارد.»

سرمایه‌گذاری روی بیتکوین و ETF بیتکوین را جدی بگیرید! 

این داده‌ها به دنبال خرید سنگین در بحبوحه بهبود بازار ناشی از افزایش فعالیت صندوق‌های معامله شده در بورس بیتکوین (ETF) است. موسسات بین ۱۹ تا ۲۳ فوریه نزدیک به ۵۹۸ میلیون دلار به محصولات کریپتو ارائه شده توسط BlackRock، ARK Invest، Grayscale، Bitwise، ProShares، Fidelity و 21Shares واریز کردند. این موضوع پیش از این بود که جریان خروجی برای مدت کوتاهی در پایان هفته گذشته کاهش یافته بود.

جریان سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال
جریان سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال – منبع: CoinShares

صندوق‌ها با تقریباً ۵۷۰ میلیون دلار، که ۹۵ درصد کل سرمایه را تشکیل می‌دهد، بیشترین ورودی را برای هر ارز دیجیتال مشاهده کردند. اتریوم با ۱۶/۸ میلیون دلار ورودی دوم شد. لایت کوین (LTC) و ETPهای ریپل به ترتیب شاهد ورودی‌های ۱ میلیون دلاری و ۱/۱ میلیون دلاری بودند.

براساس اطلاعات منتشرشده از سوی پلتفرم CoinShares، روند کلی سولانا (SOL) افت کرد و ۳ میلیون دلار خروجی ثبت کرد که احتمالاً بر احساسات پیرامون این ارز دیجیتال تاثیر گذاشته است.

جریان سرمایه برای محصولات سرمایه‌گذاری کریپتو
جریان سرمایه برای محصولات سرمایه‌گذاری کریپتو – منبع: CoinShares

ورودی هفتگی ۶۰۹ میلیون دلاری برای آمریکا

در راستای محصولات سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال که شاهد افزایش جریان ورودی در هفته گذشته بودند، CoinShares تاکید کرد که صادرکنندگان اسپات با هزینه بالاتر در ایالات متحده شاهد جریان‌های ورودی عظیمی بودند، به‌ویژه در صندوق‌های ETF بیت‌کوین. جریان ورودی به محصولات کریپتو مستقر در ایالات متحده ۶۰۹/۵ میلیون دلار بود، با وجود ۴۳۶ میلیون دلار خروجی از گری اسکیل.

برزیل و سوئیس به ترتیب ۸/۲ میلیون دلار و ۲/۱ میلیون دلار ورودی جزئی به ثبت رساندند، در حالی که بازار کانادا با کاهش ۱۷/۸ میلیون دلاری، شاهد بیشترین جریان خروجی از محصولات سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال بود و پس از آن سوئد با خروجی ۸ میلیون دلاری قرار دارد.

قیمت بیتکوین از ۵۳ هزار دلار گذشت

افزایش جریان ورودی در محصولات بیتکوین همراه با افزایش اخیر قیمت بالای ۵۳ هزار دلار قبل از اصلاح قیمت تا سطح ۵۰۵۰۰ دلار است. در زمان انتشار این خبر، بیتکوین از این سطح عبور کرده بود تا بالاترین قیمت خود را در سال گذشته ثبت کند.

چارت روزانه جفت ارز BTC/USD
چارت روزانه جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

آخرین باری که بیتکوین بالای ۵۳۶۰۰ دلار معامله شد، بیش از دو سال پیش بود، در سوم دسامبر ۲۰۲۱. در آن تاریخ بیت کوین پیش از شروع روند نزولی و رسیدن به قیمت ۱۶۶۰۰ دلار در نوامبر ۲۰۲۲ از بالاترین سطح قیمت ۵۷۸۷۲ دلاری سقوط کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا