اخبار بیت کوینخبر فوری

تغییرات اساسی بیت کوین در مقابل قیمت طلا

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که بیت کوین هنوز در صف شکست است، همانطور که ضعف کوتاه مدت قیمت این ارز در بازار، بیت کوین را تا زیر قیمت ۲۲۵۰۰ دلار پایین می‌آورد.

بیت کوین در افتتاحیه وال استریت در ۲۵ام ژانویه و همگام با ارزش سهام ایالات متحده شاهد رکود قیمت بود.

نمودار کندل یک ساعته BTC/USD
نمودار کندل یک ساعته BTC/USD – منبع: TradingView

قیمت بیت کوین با سطح مقاومت بالایی روبروست

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که جفت ارز BTC/USD پس از اینکه در رد شدن از سطح مقاومت در نزدیکی بالاترین سطح افزایشی پنج ماهه شکست خورد، به زیر رقم ۲۲۵۰۰ دلار رسیده است.

سهام ایالات متحده شروع ضعیفی را تجربه کرد و شاخص S&P 500 و نزدک به ترتیب ۱/۱% و ۱/۶% در زمان نگارش این مقاله افت کردند.

قیمت‌های صعودی بیت‌کوین با تلاش برای رسیدن به منطقه نقدینگی بالای ۲۳۴۰۰ دلار دردسر بزرگی برای خود ایجاد کردند و این رقم عدد ثابت نقدینگی‌های کوتاه مدت مانده است.

 

تریدرها در انتظار سیگنال معاملاتی بهتر

تریدرها همچنان منتظر و امیدوارند که پس از چندین روز حرکت جانبی قیمت سیگنال معاملاتی واضح‌تری ارائه شود.

حساب توییتری Crypto Tony در تفسیر یک نمودار مشروح توضیح داد: «این همان چیزی است که من در یک موج اصلاحی بیت کوین به دنبالش هستم و که در ادامه به یک مرحله دیگر به رقم ۲۵۰۰ دلار خواهد رسید.»

نمودار مشروح BTC/USD
نمودار مشروح BTC/USD – منبع: Crypto Tony/Twitter

میشائل ون د پوپ، یکی از فعالان سایت کوین‌تلگراف بیان کرد: «در انتظار رسیدن قیمت بیت کوین به رقم ۲۲/۳ هزار دلار و یا افت و اصلاح مجدد قیمت به ۲۳/۱ هزار دلار هستیم. در این بازه قیمت میانی انتظار ندارم اتفاق جالبی بیفتد.»

برخی افراد نیز با اشاره به پیش‌بینی‌های Crypto Ed نگاه خوش‌بینانه‌ای به روند قیمت بیت کوین داشتند که جفت ارز BTC/USD به رقم بالاتری در کف قیمت  می‌رسد و همین موضوع زمینه را برای رسیدن به سقف قیمت‌های جدید فراهم می‌کند.

تریدر شناخته‌شده بازار رمزارزها به نام Kaleo رقم ۳۰ هزار دلار را به عنوان هدف بعدی بیت کوین مطرح کرد.

 

ارتباط بیت کوین با افزایش طلا

در همین حال، موضوعی فراتر از پرایس اکشن (price action)، بر وابستگی نرخ بیت کوین با طلا و سهام متمرکز بود. چارلز ادواردز، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری رمزارز Capriole، خاطرنشان کرد که بیت‌کوین به بازی کردن با قیمت طلا ادامه می‌دهد.

او اینگونه نوشت: «رابطه مشخصی بین نرخ بیت کوین و طلا وجود دارد و قیمت طلا در حال جهش است. با فروش کردن قیمت طلا، دیدن این ارتباط ساده‌تر می‌شود. قیمت بیت کوین بین ۰ تا ۶ ماه پس از طلا بالا می‌ماند و بین ۰ تا ۳ ماه پس از قیمت طلا پایین می‌آید. این شکاف تقریبی است و احتمالاً با گذشت زمان از بین خواهد رفت.»

نمودار مشروح BTC/USD در مقابل XAU/USD
نمودار مشروح BTC/USD در مقابل XAU/USD – منبع: حساب توییتر Charles Edwards

 

ارتباط قیمت بیت کوین با طلا در بازه زمانی یک روزه تقریباً ۱۰۰ درصد بود.


درمقابل، Kaleo امیدوار بود که با فاصله گرفتن از شاخص S&P 500 ، بیت کوین به سمت بالا حرکت کند. در توییت دیگری آمده است: «قیمت بیت کوین بالاتر از سطح مقاومت HTF در تاریخ ۲۱ام نوامبر شکست.»
به نظر می‌رسد که بیت کوین به این روند ادامه می‌دهد، چرا که در حال حاضر در آستانه شکستن قلاب قیمتی است که در سطوح حمایتی بالا به آن رسیده بود.

نمودار مشروح BTC/USD در مقابل شاخص S&P 500
نمودار مشروح BTC/USD در مقابل شاخص S&P 500 – منبع: حساب توییتر Kaleo

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا