اخبار بیت کوین

رالی بیت کوین و لیکویید شدن ۷۹ میلیون دلار از پوزیشن‌های فروش

شکست بزرگ برای خرس‌های بیتکوین

 

ارزش بازار ارزهای دیجیتال افزایش قابل توجهی داشته که به دلیل افزایش اخیر قیمت بیتکوین و عبور از مرز ۵۱ هزار دلار بوده است. این سیر صعودی برای سرمایه‌گذاران نزولی که کاهش قیمت ارز دیجیتال را پیش‌بینی می‌کردند، مضر بود. بر اساس گزارش پلتفرم تحلیلی CoinGlass، در ۱۴ فوریه، فروشنده‌های کوتاه شاهد لیکویید شد پوزیشن‌های خود بودند، به این معنی که معاملات آنها به دلیل پیش‌بینی‌های نادرست بازار بسته شد. این رویداد تأثیر قابل‌توجهی بر بازار فیوچرز داشته که نشان‌دهنده احساسات صعودی قوی در محیط فعلی ارزهای دیجیتال است.

شکست بزرگ برای خرس‌های بیتکوین

افزایش ارزش بازار بیتکوین منجر به ضرر قابل توجهی برای سرمایه‌گذارانی شد که روی کاهش آن قمار کرده‌اند. در یک روز، پوزیشن‌های فروش بیتکوین که بیش از ۷۹ میلیون دلار بود از بازار حذف شد. این روند نشان‌دهنده الگوی گسترده‌تری در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال است، با درنظر گرفتن مجموع لیکویید شدن پوزیشن‌های فروش ۱۴۷ میلیون دلاری بر اساس داده‌های CoinGlass. این لیکویید شدن زمانی اتفاق می‌افتد که بازار در جهت مخالف پیش‌بینی‌های فروشندگان کوتاه‌مدت حرکت می‌کند که منجر به بسته شدن خودکار پوزیشن‌ها می‌شود.

ورود سرمایه باعث افزایش سود بیتکوین می‌شود

صعود بیتکوین تا حدی به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در محصولات مالی مرتبط با کریپتو مانند ETF های بیتکوین نسبت داده می‌شود که در هفته‌های اخیر فعالیت آنها افزایش چشمگیری پیدا کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست‌های جدید ETF بیتکوین را در دهم ژانویه تصویب کرد. این صندوق‌های سرمایه‌گذاری از آن زمان شاهد هجوم بخش قابل‌توجهی از سرمایه بوده‌اند که از افزایش قیمت ارز دیجیتال پیشرو حمایت می‌کند.

گزارش CoinShares از ۱۲ فوریه، سرمایه‌گذاری ۱/۱ میلیارد دلاری در صندوق دارایی‌های رمزارزی را در هفته قبل نشان داد. قیمت بیتکوین در روز بیش از ۶ درصد و طی یک هفته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. با وجود این عملکرد چشمگیر، ارزش بیتکوین همچنان ۲۵ درصد کمتر از رکورد ۶۹۰۴۴ دلاری ثبت شده در نوامبر ۲۰۲۱ باقی مانده است. بازار همچنان در انتظار رویداد هاوینگ بیتکوین در ماه آوریل است و تحلیلگران مختلف در مورد تأثیر احتمالی آن بر آینده ارزهای دیجیتال بحث می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا