اخبار بین الملل

بانک HSBC خدمات نگهداری از دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌دهد

یک بانک دیگر به گسترش پذیرش خدمات کریپتو پیوست.

 

بانک بزرگ HSBC Holdings اعلام کرده که قصد دارد خدمات حضانتی و نگهداری از دارایی‌های دیجیتال مانند اوراق بهادار توکنیزه شده ارائه دهد.

این بانک اعلام کرده که برای ارائه این خدمات با شرکت Metaco همکاری می‌کند، یک شرکت فناوری که ساخته ریپل (Ripple Labs Inc.) است. 

بانک HSBC گفته که برنامه دارد که این خدمات نگهداری از دارایی‌های دیجیتال تا سال ۲۰۲۴ در دسترس مشتریان قرار بگیرد. همچنین اظهار کرده که این خدمات را به مشتریان نهادی ارائه می‌دهد. 

این خدمات جدید، پلتفرم صدور دارایی دیجیتال HSBC، HSBC Orion، و سیستم اخیراً راه‌اندازی شده آن برای طلای توکنیزه‌شده را بهبود بخشیده و تقویت می‌کند،. این طلای توکنیزه شده از فناوری بلاکچین برای تایید مالکیت طلای فیزیکی ذخیره‌شده در صندوق لندن این بانک استفاده می‌کند. 

بانک HSBC پس از سال‌ها آزمایش بر روی تکنولوژی زیرساخت ارزهای دیجیتال، به فهرست فزاینده موسسات مالی بزرگ می‌پیوندد که از خدمات مبتنی بر بلاکچین استقبال می‌کنند. بانک JPMorgan Chase & Co نیز اخیراً یک سرویس تسویه ضمانت برای مشتریان راه اندازی کرده که مبتنی بر بلاکچین است. پلتفرم Euroclear نیز اکنون برای صدور اوراق بهادار از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند. 

به نظر می رسد که موسسات امور مالی سنتی هرروزه بیشتر و بیشتر به ارائه خدمات حضانت و نگهداری ارزهای دیجیتال علاقه نشان می‌دهند. چندی پیش، سومین بانک بزرگ آلمان یعنی DZ نیز اعلام کرد که همین خدمات را ارائه می‌دهد. بانک DZ قرار است خدمات حضانت و نگهداری از دارایی‌های دیجیتال را آغاز کند. این اقدامات امکان نگهداری این دارایی‌های دیجیتال توسط مشتریان را فراهم می‌کند. دویچه بانک نیز خدمات مشابهی را در سپتامبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی کرد. 

با پیوستن هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران نهادی به بازار دارایی‌های دیجیتال، تقاضا برای خدمات حضانت و نگهداری این دارایی‌ها به همان اندازه در حال افزایش است. خدمات حضانتی به ویژه فرصت‌هایی را برای استارت آپ‌ها در این بخش فراهم می‌کند.

با این حال، این روند همچنین چالش‌هایی را به همراه دارد که شرکت‌های کوچکتر هنگام تلاش برای همکاری با موسسات مالی بزرگ با آن مواجه می‌شوند. شرکت ریپل، مستقر در سانفرانسیسکو، پیش‌بینی کرد که بازار نگهداری از کریپتوی سرمایه‌گذاران نهادی تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به نزدیک به ۱۰ تریلیون دلار رشد کند.

از سوی دیگر، بانک‌ها و نهادهای متخصص در مدیریت دارایی میلیون‌ها دلار برای استفاده از بلاکچین، ساده‌سازی فرآیندهای پیچیده و کاهش هزینه‌های خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا