اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

شمارش معکوس شروع شد: بیت کوین برای دومین بار در تاریخ از اندیکاتور اصلی صعودی عبور کرد

حرکت بیت کوین به سمت تارگت ۲۷ هزار دلاری

 

بیت کوین اخیراً شاهد اصلاح قیمت بود اما همچنان در محدوده زیر ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود. در همین حال شاخص‌های فنی نشان می‌دهند که بیت کوین بر اساس الگوهای قیمتی تاریخی یک روند صعودی را تجربه می‌کند.

یک تحلیلگر ارز دیجیتال با نام مستعار Thescalpingpro، در یک پست توییتر در تاریخ ۱۵ اکتبر اشاره کرد که شاخص مکدی (MACD) بیت کوین به تازگی پس از عبور از زیر خط صفر دومین روند صعودی را تجربه کرده است.

ناگفته نماند که چنین اتفاقی تنها یک بار در تاریخ بیت کوین در سال ۲۰۱۶ رخ داد. این نقطه عطف در روند حرکت بیت کوین با یک روند صعودی قابل توجه همراه شد و قیمت بیت کوین در سال بعد افزایش پیدا کرد.

چارت تحلیل قیمت بیت کوین
چارت تحلیل قیمت بیت کوین – منبع: Thescalpingpro

«صلیب صعودی مکدی قوی زمانی رخ می‌دهد که از زیر خط صفر عبور کند. در سال ۲۰۱۶ اندیکاتور مکدی برای اولین بار از خط صعودی زیر خط صفر عبور کرد و باعث تقویت روند صعودی شد. در حال حاضر اندیکاتور مکدی برای دومین بار از این روند صعودی زیر خط صفر عبور کرد.»

این تحلیلگر اذعان داشت که بیت کوین به قیمت ۲۷ هزار دلار می‌رسد زیرا این اندیکاتور روندهای بلندمدت را نشان می‌دهد. با این حال او هشدار داد که سرمایه‌گذاران باید انتظار نوسانات قیمت و حرکت‌های جانبی را در بازه زمانی کوتاه‌مدت و قبل از وقوع رالی صعودی داشته باشند.

با اینکه اندیکاتور مکدی سیگنال تغییر روند بلندمدت را نشان می‌دهد، نوسانات کوتاه‌مدت طبیعی هستند. قیمت‌ها ممکن است قبل از شروع رالی به سمت و سویی حرکت کنند یا حتی در تایم فریم پایین اندکی کاهش داشته باشند. 

حرکت بیت کوین به سمت تارگت ۲۷ هزار دلاری

در حالی که بازار در انتظار افزایش قیمت بیت کوین است، این رمزارز اخیراً به زیر سطح ۲۷ هزار دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر خود رسید. بیت کوین توانست تا حدودی جایگاه خود را به دست آورد اما همچنان تلاش می‌کند تا از سد ۲۷ هزار دلار عبور کند. 

شاخص‌های فنی احتمالاً تا حد زیادی بر ارزش بیت کوین تاثیر می‌گذارند و این دارایی با عوامل خارجی مانند عناصر اقتصاد کلان و تحولات نظارتی به ویژه تایید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار نیز مواجه است.

در حال حاضر، طبق گزارش Finbold، در صورتی که بیت کوین بتواند قیمت را بالاتر از ۲۸۲۳۳ دلار تضمین کند پتانسیل افزایش روند صعودی دوباره فعال می‌شود.

تحلیل قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این خبر بیت کوین با قیمت ۲۶۸۹۸ دلار معامله شد که نشان‌دهنده کاهش نزدیک به ۴ درصدی در نمودار هفتگی است.

چارت هفت روزه قیمت بیت کوین
چارت هفت روزه قیمت بیت کوین – منبع: Finbold

با توجه به تحلیل تکنیکال، بیت کوین در حال حاضر تحت سلطه احساسات نزولی قرار دارد. خلاصه تحلیل یک روزه TradingView نشان می‌دهد که سنجه فروش در سطح ۱۴ قرار دارد. این در حالیست که میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده فروش قوی در سطح ۱۲ است.

از سوی دیگر اوسیلاتورها خرید را در سطح ۴ نشان می‌دهند. بر اساس نوسانات اخیر، پتانسیل قیمت بیت کوین برای رسیدن به بالاترین رکورد جدید به توانایی آن در حفظ قیمت بالاتر از سطح مقاومت ۲۷ هزار دلاری بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا