اخبار اتریوماخبار بیت کوین

افزایش ۳۷۰ درصدی سرمایه ورودی به صندوق‌های سرمایه گذاری بازار ارزهای دیجیتال

ورود سرمایه ۷۸ میلیون دلاری در هفته دوم راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری در بازار کریپتو

 

با تایید صندوق سرمایه‌گذاری بیتکوین و آغاز به کار ETF فیوچرز اتریوم، محصولات سرمایه گذاری دارایی‌های دیجیتال در هفته دوم شاهد ورود مجموع ۷۸ میلیون دلار بودند، در حالی که حجم معاملات ETP نیز با ۳۷ درصد افزایش به ۱/۱۳ میلیارد دلار در هفته رسید.

راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم در ایالات متحده در هفته اول چیزی کمتر از ۱۰ میلیون دلار جذب کرد که نشان‌دهنده کاهش تمایل سرمایه‌گذاران بود.

از سوی دیگر، سولانا شاهد بزرگترین حجم ورود در هفته برابر با ۲۴ میلیون دلار از مارس ۲۰۲۲ بود و همچنان خود را به عنوان آلتکوین انتخابی معرفی کرد.

جریان ورودی هفتگی کریپتو
جریان ورودی هفتگی کریپتو – منبع: CoinShares

صندوق‌های سرمایه گذاری دارایی‌های دیجیتال در هفته دوم شاهد ورود مجموع ۷۸ میلیون دلار بودند، در حالی که حجم معاملات ETP با ۳۷ درصد افزایش به ۱/۱۳ میلیارد دلار در هفته رسید. همچنین شاهد افزایش ۱۶ درصدی حجم بیت کوین در صرافی‌های معتبر بودیم.

از نظر منطقه‌ای، تفاوت چشمگیری در آمار سرمایه ورودی در کشورهای مختلف به چشم می‌خورد. مقایسه جریان‌های ورودی ۹۰ درصدی از اروپا در مقایسه با ایالات متحده و کانادا که مجموعا تنها ۹ میلیون دلار ورودی داشته‌اند، نشان‌دهنده ادامه واگرایی در احساسات سرمایه‌گذاران است.

در این میان بیت کوین ذینفع اصلی بود و در هفته گذشته شاهد ورود مجموع ۴۳ میلیون دلار بود، اگرچه برخی از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت اخیر را فرصتی برای افزودن به موقعیت‌های فروش بیت کوین می‌دانستند که در مدت مشابه شاهد ورود ۱/۲ میلیون دلار بود.

هفته گذشته پس از راه‌اندازی ۶ ETF مبتنی بر معاملات فیوچرز در ایالات متحده، آزمون مهمی برای تمایلات سرمایه‌گذاران اتریوم بود. ETFهای جدید در هفته اول کمی کمتر از ۱۰ میلیون دلار جذب کردند که نشان‌دهنده تمایل پایین سرمایه‌گذاران بود، به ویژه در مقایسه با راه‌اندازی ETFهای مبتنی بر معاملات فیوچرز بیت کوین که در هفته اول ۱ میلیارد دلار ورود سرمایه را تجربه کرد. احتمالاً به دلیل تمایل ضعیف سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های دیجیتال در حال حاضر، و در مقایسه با تمایل شدید بازار به سرمایه‌گذاری در ETF فیوچرز بیت‌کوین که در اکتبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، مقایسه تمایل بازار به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها در این دو مقطع زمانی منصفانه نیست. 

سولانا نیز از مارس ۲۰۲۲ تا کنون شاهد بزرگترین هفته ورود سرمایه خود به رقم ۲۴ میلیون دلار بود. سولانا همچنان به عنوان آلتکوین منتخب، به ویژه با توجه به عرضه اخیر محصول اتریوم، خود را معرفی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا