اخبار بیت کویناخبار قانون‌گذاری

جیمی دیمون می‌گوید بیتکوین ارزشی ندارد

جیمی دیمون یکی از مخالفان سرسخت بیت کوین و تایید ETF بیتکوین است و معتقد است که مجرمان از این ابزار برای پیشبرد جنایت‌های خود استفاده می‌کنند.


جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان، از بیتکوین به عنوان ابزاری در خدمت مجرمان و فرار مالیاتی یاد کرد و اظهار داشت که موارد استفاده واقعی آن شامل قاچاق جنسی، عدم پرداخت مالیات، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است. 

از طرفی، با وجود کمپین طولانی‌مدت جی پی مورگان علیه بیتکوین، غول سرمایه‌گذاری جهان، بلک راک، جی پی مورگان را به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان فعال در پرونده ETF بیتکوین خود برای آژانس SEC معرفی کرد.

جیمی دیمون؛ مخالف سرسخت ETF بیتکوین

جیمی دیمون با دارایی دیجیتال که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به عنوان پایه صندوق قابل معامله در بورس پذیرفته بود به شدت مخالفت کرد. با این حال، جیمی دیمون هشدار داد که ETFهای بیتکوین ممکن است پس از راه‌اندازی سقوط کند. 

همچنین به این موضوع اشاره کرد که با توجه به علاقه کم به ETFهای مشابه در کانادا و اروپا، یک اسپات ETF بیتکوین سرمایه جدیدی را وارد بازار می‌کند.

ماه گذشته، دیمون به کمیته بانکداری سنای ایالات متحده گفت که بیت کوین باید تعطیل شود زیرا سناتور ماساچوست، الیزابت وارن، در مورد علاقه شدید جنایتکاران و تروریست‌ها به ارزهای دیجیتال هشدار داده بود.

ناگفته نماند که جی پی مورگان، فناوری بلاک چین، از جمله ارز دیجیتال JPM Coin را آزمایش کرده است. این ارز دیجیتال به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا انتقال وجه را به صورت خودکار انجام دهند. پرداخت خودکار این شرکت پاییز سال گذشته اضافه شد و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا تعهدات مالی مانند پرداخت‌های معوقه را پوشش دهند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا